Gå til innhold

Gamalt/nytt førarkort i UK


Bassisten

Anbefalte innlegg

Skal til England i morgon for m.a. å køyra Ferrari på Brands Hatch-banen (*gliser*), og må sjølvsagt ha med førarkort. Førarkortet mitt er av den gamle store typen og er gyldig til 2005. Det går vel greit å bruka dette i UK framleis? Eg må ikkje byta til den nye typen? Anyone?

Fann ikkje info om dette nokon stad på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Liza i London

Ja, det kan du helt fint bruke. Vi har brukt et gammel førerkort i UK, ingen problemer.

De gamle er gyldige her i opptil ett år....og så lenge skal du vel ikke kjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gamle er gyldige her i opptil ett år....og så lenge skal du vel ikke kjøre?

Neida. Eg skal berre vera ein dag på banen, så er det heim att... :-)

Eit større problem er vel kanskje om dei vil tru på at biletet på førarkortet er meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Neida. Eg skal berre vera ein dag på banen, så er det heim att... :-)

Eit større problem er vel kanskje om dei vil tru på at biletet på førarkortet er meg...

Ta det helt med ro, du!

her behøver du nemlig ikke ha førerkortet med deg når du kjører...blir du stoppet, så har du 14 dager på deg til å produsere et gyldig...så tviler de, kan du få tatt nytt bilde *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Liza i London

Har du sett de (gamle?) engelske førerkorta da? En stooooort, sammebretta ark uten et jævla bilde...

Snakk om u-land...

Nettopp...uland. men vi har fått nye nå..

Og når vi flytter,så må vi melde fra til førerkortregisteret (det er det eneste stedet de krever det) for å få nytt..fordi vi har adresse på førerkortet. Men flyttemelding må være attestert av embetsmann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ingen som sjekker deg allikevel, men hvorfor i all verden kjører du rundt med en gammel lapp?

Har du ikke giddet å fornye slik at du kan kjøre liten lastebil heller?

Makan.....

Jeg kan forresten holde smella, jeg kjører HD, men har ikke gjort det i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ingen som sjekker deg allikevel, men hvorfor i all verden kjører du rundt med en gammel lapp?

Har du ikke giddet å fornye slik at du kan kjøre liten lastebil heller?

Makan.....

Jeg kan forresten holde smella, jeg kjører HD, men har ikke gjort det i sommer.

"Det er sikkert ingen som sjekker deg allikevel, men hvorfor i all verden kjører du rundt med en gammel lapp?"

Dei sjekkar meg på banen før eg får setja meg inn i racerbilen, elles vil ikkje forsikringa gjelde...

"Har du ikke giddet å fornye slik at du kan kjøre liten lastebil heller?"

Nei, eg har lappen for trailer og buss frå før.

"Makan..... Jeg kan forresten holde smella"

Det trur eg faktisk ikkje... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett de (gamle?) engelske førerkorta da? En stooooort, sammebretta ark uten et jævla bilde...

Snakk om u-land...

Ja, dægger'n, det var det verste jeg har sett. En fyr brettet ut "førerkortet" sitt for meg en gang jeg var i England. Både venninna mi og jeg ble etterhvert ganske sinte fordi han prøvde å innbille oss at DET var et førerkort...!! Du liksom! Vi er da ikke født i går, heller...!

Men da flere av gutta på puben dro opp den samme papirremsa, måtte vi gi oss.

Og DETTE er et land som har vært verdens sjøfartsnasjon, med kolonier over hele verden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...