Gjest Vita Skrevet 20. oktober 2000 Del Skrevet 20. oktober 2000 Min sønn på 7 år har trang forhud, og har bestandig hatt det. Da han var liten ,prøvde jeg å vende på den, slik at jeg fikk vasket under der. Mannen min mente den gangen at det måtte jeg ikke finne på å gjøre, fordi han selv hadde trang forhud når han var liten, og at det ville ordne seg i puberteten. Han mente også at små gutter ikke trengte og vaskes under forhuden. Vel jeg tenkte at han er jo mann, så han vet vel best. Men nå er jeg litt i tvil om det var riktig gjort av meg. I går kveld klagde han over at han hadde svie inni tissen. Jeg tok han med på badet, prøvde å vende forhuden for å vaske og smøre på noe salve. Men nei den er fortsatt like trang.(vil ikke ta i for mye heller) Dessuten har gutten kommet i en alder da dette var litt flaut for han. Kan han ha fått en infeksjon. Han har ikke klaget noe i dag. Bør jeg gå til legen med dette? Trenger ha en operasjon, eller vil den trange forhuden ordne seg i puberteten som mannen min sier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7265-min-s%C3%B8nn-p%C3%A5-7-%C3%A5r-har-trang-forhud/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpløs Skrevet 20. oktober 2000 Del Skrevet 20. oktober 2000 Hei Vita. Jeg har selv en sønn som hadde for trang forhud,(han hadde så trang at han ikke kunne styre "strålen" engang)Jeg vil anbefale deg å gå til lege for å få enten operert, eller prøve en kortisonbehandling som dem har begynt med nå. For min sønn ble operert når han var 7 år og fikk ett helt nytt liv, nå tør han å gå på do hos andre, og nå får han vasket seg for å unngå infeksjoner. Jeg fikk beskjed om at han skulle opereres hvis det ikke ble bedre til han var 5 år, så ikke vent til puberteten, for gjentatte infeksjoner kan gi varige skader! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7265-min-s%C3%B8nn-p%C3%A5-7-%C3%A5r-har-trang-forhud/#findComment-35545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 22. oktober 2000 Del Skrevet 22. oktober 2000 Kjære Vita. Det kan være at sønnen din har pådratt seg en infeksjon(Balanitt).Denne er utgangspunktet ikke"farlig",men kan være veldig plagsom.Det er riktig at tilstanden har en tendens til å gå tilbake av seg selv.Nå er sønnen din 7 år og er plaget.Jeg synes av den grunn at operativ behandling bør vurderes.Rundt 7% av syvåringer har trang forhud(Fimose). Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7265-min-s%C3%B8nn-p%C3%A5-7-%C3%A5r-har-trang-forhud/#findComment-35990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elveba Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Heisann Vita. Jeg er en gutt som til sommern fyller 22 år. Jeg leser om din sønns problem og det er nok mange som har hatt den slags problemer, tro meg. Hos noen vil det automatisk fikse seg, hos andre vil de kanskje gjennom både 1 og 2 innrep evt. operasjoner. Selv ble jeg operert for trang forhud i en alder av 5-6 år. Jeg husker ikke mye av det, men har fått referert at strålen hadde vanskelig å slå gjennom. penishodet var sperret inne, og det svidde og var fare for infeksjoner. Det gikk forholdsvis greit årene etter. Men så oppsto problemet igjen. Da jeg var 14 år kunne jeg i guttedusjen legge merke til at min penis ikke var like velutviklet som klassens. Det så iallefall ikke slik ut. Penishodet befant seg innenfor et lengre lag med forhud, men åpningen var for trang til at jeg kunne dra forhuden fram og tilbake. Det gikk greit å urinere, men det var strax verre å gjøre det en fjortenåring vanligvis gjør i denne alderen mens han har tjuvlånt pappa's voksenblader etc. Det må ha vært det mest pinsomme i mitt liv da jeg heenvendte meg til min mor vedr. dette. Men overlykkelig er jeg selvfølgelig for at jeg gjorde det. Operasjon på sykehuset kunne tatt sin tid i og med de lange ventelistene. Derimot oppsøkte vi kirurg som tok seg av saken. Det ble diskutert omskjæring, og det ble fortalt hva det innebar iflg. renslighet, at problemet garantert aldri gjennomstår etc. Vi tok denne beslutningen, og jeg kan trygt si, jeg angrer ikke et sekund den gang i dag. Ting kunne absolutt ikke vært bedre. Jeg vet det høres ubehagelig og uvant ut, men ta en prat med en kirurg om det. Det er klart det oppstår småkomplikasjoner og smerter 1 - 2 måneder etter operasjonen, men det er verd det. Det samme måtte jeg jo gått igjennom ved en evt. annen operasjon. Jeg har noen sexpartnere oppgjennom ungdomstida, og ingen har komentert det, derimot har jeg fått skryt for å være meget utholdende, men nok om det, jeg ville bare orientere om noen av fordelene. Lykke til i alle fall Beste Hilsninger 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7265-min-s%C3%B8nn-p%C3%A5-7-%C3%A5r-har-trang-forhud/#findComment-98562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.