Gå til innhold

Tips for folk som trøbler med forsikringsbonusen


Grip

Anbefalte innlegg

Enkelte av oss er "velsignet" med småjævler av hankjønn som ser det som sin oppgave her i livet å påføre vognparken skade.

Dette tas ille opp av forsikringsselskapene som jafser i seg 30% av premien i form av tapt bonus .. for hvert skadetilfelle. Det kan fort bli penger av det.

Forleden dag fikk jeg et tips om at man bare skal bytte selskap og avskilte vognen som er jævligst ille ute, bonusmessig. Deretter skal man ta en kopp kaffe og så skilte den på igjen (hos biltilsynet, selvsagt). Du trenger ikke engang å skifte eier. Jobben er gebyrfri hos tilsynet.

Etter en slik operasjon vil man få 50% startbonus i det nye selskapet.

Operasjonen skjer i forståelse med det nye selskapet (finn en ung, ergjerrig selger) og forutsetter at man ellers kan tilby en protefølje av forsikring for villa, innbo, reise etc.

Selgerne i selskapene har ikke "lov" å fortelle det bort, men det fungerer greit hvis du spør. Ofte trenger du ikke det en gang.

Jaja..det var nå det. Siden jeg selv ikke var oppmerksom på dette, forutsetter jeg at det også er tilfelle med mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tull!

Det blir ALLTID sendt bonusforespørsel til gammelt selskap.

Men metoden med å få byttet utenom hovedforfall er velkjent, og i og for seg lovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...