Gå til innhold

legge lyd på hjemmesiden


Aika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er en forklaring:

http://www.idocs.com/tags/sounds/sounds_famsupp_18.html

Men før du tar kodeeksemplet - les introduksjonen! Personlig lukker jeg alltid sider med bakgrunnslyd etter veldig kort tid fordi lyden blir irriterende. Hører jeg på annen musikk på maskinen blander lyden fra websiden seg inn. Å ha bakgrunnslyd på en side kan føre til at svært mange av de besøkende på siden bruker mye kortere tid der enn ellers, og ikke gidder å lese hele siden.

De eneste stedene jeg mener bakgrunnslyd er tilgivelig er der det er svært tett knyttet opp mot sidens innhold, f.eks kan en side som handler om tv-show ha linker til flere ulike sider med beskrivelser av hvert show, og ha kjenningsmelodien som bakgrunn på hver slik side. Hvis musikken bare er der "til pynt" uten å ha noen funksjon tett knyttet til innholdet er den bare irriterende for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en forklaring:

http://www.idocs.com/tags/sounds/sounds_famsupp_18.html

Men før du tar kodeeksemplet - les introduksjonen! Personlig lukker jeg alltid sider med bakgrunnslyd etter veldig kort tid fordi lyden blir irriterende. Hører jeg på annen musikk på maskinen blander lyden fra websiden seg inn. Å ha bakgrunnslyd på en side kan føre til at svært mange av de besøkende på siden bruker mye kortere tid der enn ellers, og ikke gidder å lese hele siden.

De eneste stedene jeg mener bakgrunnslyd er tilgivelig er der det er svært tett knyttet opp mot sidens innhold, f.eks kan en side som handler om tv-show ha linker til flere ulike sider med beskrivelser av hvert show, og ha kjenningsmelodien som bakgrunn på hver slik side. Hvis musikken bare er der "til pynt" uten å ha noen funksjon tett knyttet til innholdet er den bare irriterende for de fleste.

vet. skal bare teste noe, skal ikke ha lyd på noen av sidene mine. det er URTOLIG irriterende ja, men sånn teit piano musikk som bare dukker opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet. skal bare teste noe, skal ikke ha lyd på noen av sidene mine. det er URTOLIG irriterende ja, men sånn teit piano musikk som bare dukker opp ;)

Legg i alle fall inn en link til samme side uten musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...