Gå til innhold

Mandler...

Anbefalte innlegg

Gjest niceman2

Hei du!

Har fått time til og fjerne mandlene i starten av november, men jeg går og lurer litt på om jeg skal trekke meg...har hørt så mye dritt om hva som skjer etterpå....

Lurer derfor på hva som skjer etter operasjonen...vil jeg spy blod? trenger jeg tilsyn? Er det vondt? Hvor lenge? vokser mandlene enda? Kunne godt tenkt meg og fått noen opplysninger om det....

Hilsen en gutt på 21...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7274-mandler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære niceman.

Terskelen for å operere mandlene i våre dager er svært høy.Tidligere stod pasientene på rekk og rad og fikk dem fjernet.Så kom en periode hvor praktisk talt ingen fikk dem fjernet.Pendelen har nå gått noe tilbake,men indikasjonen er fremdeles svært streng.Jeg regner med at du i hvertfall er blitt vurdert av 1-2 øre-nese-halsleger og at plagene dine har vært betydelige.Jeg har selv sett mange pasienter som er blitt kvitt gjentattet halsinfeksjoner og andre øvre luftveisinfeksjoner etter at de fikk fjernet mandlene.Det bryderiet som oppstår i forbindelse med selve operasjonen er lite i forhold til de plagene som føret til operasjon.Du vil nok spytte opp noe blod.Såfremt alt går som det skal reiser du hjem samme dag.Noe smerte må du nok regne med,men du vil få smertestillende.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7274-mandler/#findComment-36005
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...