Gå til innhold

HJELP jeg vil ikke være liten!!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt/mann på 24 som har et problem som virkelig plager meg. Jeg er ikke høyere en 165 og skulle så gjerne blitt litt høyere. Min mor og far vurderte når jeg var ung å sende meg til hormon behandling men tok avgjørelsen om å ikke gjøre det da bi effektene kunne bli fatale.

Da jeg var i militæret fikk jeg en kne skade som gjorde at jeg måtte inn til ortoskopi og legen var litt forundret da han så at bein stillingen min ikke var slik den skulle for en gutt på 19 år. Han mente at skjelettet definitivt ikke var ferdig utviklet og at jeg kunne bli allt fra 5 til 15 cm lengre. Det samme fikk jeg også vite noen år tidligere da jeg var innblandet i en ulykke og knakk hånleddet.. Legen sa akkurat det samme.. Så mitt spørsmål er rett og slett finnes det noe som kan gjøres? Husker å ha lest i avisen at det var en lege som hadde hjulet en "kortvokst" mann på 150 til å bli 160.

Jeg sliter med et særdeles dårlig selvbilde og jeg føler at mange jenter rett og slett syntes jeg blir for lav...

VÆR SÅ SNILL si at det finnes en mulighet eller sett meg i kontakt med noen som kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7275-hjelp-jeg-vil-ikke-v%C3%A6re-liten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære Despo.

Årsakene til kortvoksthet kan være mange,men den desidert vanligste er selvfølgelig arv.Når du nå er 24 år skulle du selvfølgelig være utvokst.Jeg reagerer derfor noe på de opplysningene du kommer vedrørende skjelettet ditt.For å få orden på dette bør du oppsøke din faste lege som vil undersøke deg,ta relevante blodprøver og røntgen bilder.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...