Gå til innhold

InternetAlert.... ehh...


afytos

Anbefalte innlegg

Fulgte en link på nettet, og da poppet det opp det ene dommedagslydende vinduet etter en annen... "De" advarte meg om at hvem som helst kunne ta IP adr. min å bruke det i sin egen favør......Selvfølgelig er det noe de vil selge, men de gjentok jo IP adressen min!! Og det syntes jeg lite om....

Er dette noe man faktisk burde bry seg med? Er det andre måter å beskytte seg på enn ved å betale 49$ pr. år til dette InternetAlert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som forsøker å skremme folk til å kjøpe greier ved å vise frem ip-adressen.

Nå er det slik at for at man i det hele tatt skal få frem en eneste side på nettet, eller gjøre noe som helst annet, må serverne man "prater" med vite ip-adressen, ellers vet de ikke hvor de skal sende siden/bildet/mailen/noeannet.

Hvis du bruker en eller annen variant av "personlig brannmur", ZoneAlarm, Norton, McAffee, har du det du trenger. ZoneAlarm finnes også i gratisversjon med noe begrenset funksjonalitet.

Det er nå i alle fall min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som forsøker å skremme folk til å kjøpe greier ved å vise frem ip-adressen.

Nå er det slik at for at man i det hele tatt skal få frem en eneste side på nettet, eller gjøre noe som helst annet, må serverne man "prater" med vite ip-adressen, ellers vet de ikke hvor de skal sende siden/bildet/mailen/noeannet.

Hvis du bruker en eller annen variant av "personlig brannmur", ZoneAlarm, Norton, McAffee, har du det du trenger. ZoneAlarm finnes også i gratisversjon med noe begrenset funksjonalitet.

Det er nå i alle fall min mening.

Siden jeg er en dust vedr. sikkerhet av PC (hadde en liten, søt mann som tok seg av alt dette tidligere..), så tar jeg ditt ord på det. Men makan til aggressiv salgsteknikk tror jeg ikke jeg har sett på lenge....

*lener seg avslappet tilbake og lar min personlige brannmur beskytte meg*

Takker for svar ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...