Gå til innhold

Hvorfor popper Macromedia Flash Player opp hele tiden?


molli

Anbefalte innlegg

Når jeg er koblet mot internett, popper det av og til opp tilbud om å innstallere og kjøre "Macromedia Flash Player" på datamaskinen min. Hvorfor det og hvor kommer det fra?

Det skjedde ikke før, på den gamle. Jeg har fått helt ny hjemme-PC for noen uker siden, og nå skjer det altså hele tiden. Uten at jeg har klikket på en link eller noe, så kan det plutselig dukke opp et slikt "godkjenne innstallasjonen" bilde fra det nevnte firmaet.

Hva er dette, og hvorfor skjer det? Jeg kan ikke si jeg mangler deler av skjermbilder eller føler at jeg ikke får sett alt i mangel av dette Macromedia Flash player. Hva brukes den til egentlig?

Jeg klikker bare "NEI", for jeg vet ikke om jeg "trenger" det programmet - hva går jeg glipp av uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme skjer med meg, både på hjemme-pc og andre. Inget nytt på hjemme-pc'n hvert fall skulle tilsi manglende software.

Tipper det er aggressiv 'markedsføring' fra softwareprodusenten... Ny versjon, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer meg ikke uten.

Mange av sidene jeg er på bruker flash, f.eks en av veslas favoritter http://www.go2sleep.be

Kan jo hende du har en gammel versjon innstallert, hvis du f.eks ser denne siden. Men det kan være lurt å oppdatere programmene sine selv om en mener det fungerer bra. Noen gamle programmer kan f.eks ha sikkerhetshull (nå snakker jeg generelt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del innhold på Internett er flash-filer, som må spilles av med Flash Player. Dette gjelder bl.a. en del animasjoner, og mange hele siter, f.eks. http://www.peakentertainment.com/. Du kan ikke se disse uten å ha Flash Player installert på maskinen.

Men det skjer jo her på DOL også, mens jeg bare sitter og leser o.l.! Ikke noe animasjoner eller noe her..? Kan iallefall ikke SE noe som kan mangle...?

En skulle jo tro det vinduet fra Macrom.FlashP. dukket opp bare da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skjer jo her på DOL også, mens jeg bare sitter og leser o.l.! Ikke noe animasjoner eller noe her..? Kan iallefall ikke SE noe som kan mangle...?

En skulle jo tro det vinduet fra Macrom.FlashP. dukket opp bare da...?

Jeg lastet det ned og ble kvitt det. Kjekt å ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer meg ikke uten.

Mange av sidene jeg er på bruker flash, f.eks en av veslas favoritter http://www.go2sleep.be

Kan jo hende du har en gammel versjon innstallert, hvis du f.eks ser denne siden. Men det kan være lurt å oppdatere programmene sine selv om en mener det fungerer bra. Noen gamle programmer kan f.eks ha sikkerhetshull (nå snakker jeg generelt).

He-he, den var morsom! :-) Go 2 sleep, og masse sauer som kommer hoppende. Men er det alt? Er det ikke noe mer på den siden, enn disse sauene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer meg ikke uten.

Mange av sidene jeg er på bruker flash, f.eks en av veslas favoritter http://www.go2sleep.be

Kan jo hende du har en gammel versjon innstallert, hvis du f.eks ser denne siden. Men det kan være lurt å oppdatere programmene sine selv om en mener det fungerer bra. Noen gamle programmer kan f.eks ha sikkerhetshull (nå snakker jeg generelt).

PS! Jeg var inne på den siden du skrev link til. Såvidt jeg kunne se, så fungerte den helt fint. Det må jo bety at jeg allerede har en sånn Flash Player vel...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skjer jo her på DOL også, mens jeg bare sitter og leser o.l.! Ikke noe animasjoner eller noe her..? Kan iallefall ikke SE noe som kan mangle...?

En skulle jo tro det vinduet fra Macrom.FlashP. dukket opp bare da...?

Det følger antagelig med enkelte av reklamebannerne her på DOL!

Det er kjapt gjort å installere/ oppgradere, og så er du kvitt problemet til neste gang en ny versjon kommer. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, den var morsom! :-) Go 2 sleep, og masse sauer som kommer hoppende. Men er det alt? Er det ikke noe mer på den siden, enn disse sauene?

Nei.

hihi, men vesla digger den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS! Jeg var inne på den siden du skrev link til. Såvidt jeg kunne se, så fungerte den helt fint. Det må jo bety at jeg allerede har en sånn Flash Player vel...?

Jepp, det vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...