Gå til innhold

Vedr. trygdekontor


Gjest mammaen til syke barn

Anbefalte innlegg

Gjest mammaen til syke barn

Er det noen her som kjenner rutiner ved trygdekontoret?

Jeg har betalt en regning som jeg har rett på å få dekket gjennom trygdekontoret, kan jeg bare sende kvittering på denne til trygdekontoret eller må jeg ringe først for å få en referanseperson?

Ellers har jeg fått egenandelskort å fylle ut. Noen som vet hva grensen er på dette? Jeg har aldri hatt slikt kort før, men hadde i vår et barn som var en del syk og fikk derfor kortet.

Nå i høst har et annet av mine barn vært en del syk, og jeg må nok regne med noen turer til legen før året er omme. Kan jeg bruke samme kort på disse barna eller må de ha vært sitt? Barna det gjelder er henholdsvis 11 og 5 år gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første du lurer på aner jeg ikke, men er det ikke bare å ringe og spørre?

Vedr. frikort: For 2002 er taket 1 350 kroner.

"Egenandelene for barn under 16 år blir lagt sammen med egenandelene for den ene av foreldrene. Når summen av disse egenandelene når utgiftstaket, får både barnet og den voksne rett til frikort.", jfr. http://www.trygdeetaten.no/regler/helsetjenester.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...