Gå til innhold

Gi andre tilgang på hjemmesiden


Nemesis

Anbefalte innlegg

Hei!

Går det an på en enkel måte å opprette en hjemmeside vi er 4-5 om å oppdatere? Hvordan åpner man for noen og ikke andre? Alle skal kunne lese det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det enkleste er å gjøre som Tornerose foreslår - bare gi passordet til de som skal være med å oppdatere siden. Et annet alternativ er å sette opp en side med php, da kan man også bestemme hvilke filer og hva i filene brukerne skal kunne endre, de vil få hvert sitt passord og oppdateringen vil foregå gjennom skjemaer/menyer på en redigeringsside. Men dette er en ganske fiklete greie å sette opp og anbefales ikke for nybegynnere. Det finnes verktøy som lar deg sette opp en mal for en php-side og tilpasse den til dine behov, men det går som oftest en god del arbeidstimer med til tilpassing, og det er litt å sette seg inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å gjøre som Tornerose foreslår - bare gi passordet til de som skal være med å oppdatere siden. Et annet alternativ er å sette opp en side med php, da kan man også bestemme hvilke filer og hva i filene brukerne skal kunne endre, de vil få hvert sitt passord og oppdateringen vil foregå gjennom skjemaer/menyer på en redigeringsside. Men dette er en ganske fiklete greie å sette opp og anbefales ikke for nybegynnere. Det finnes verktøy som lar deg sette opp en mal for en php-side og tilpasse den til dine behov, men det går som oftest en god del arbeidstimer med til tilpassing, og det er litt å sette seg inn i.

Takk for svar! Jeg kan ikke gi ut passordet mitt, det er det jeg bruker for å logge meg på alt (sitter på felles pc-stue på universitetet). Jeg får høre om en av de andre kan gi ut sitt, ellers får jeg alliere meg med en datakyndig - tror kanskje jeg vet om en jeg kan mase på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg kan ikke gi ut passordet mitt, det er det jeg bruker for å logge meg på alt (sitter på felles pc-stue på universitetet). Jeg får høre om en av de andre kan gi ut sitt, ellers får jeg alliere meg med en datakyndig - tror kanskje jeg vet om en jeg kan mase på.

Hvis det ikke er slik at siden MÅ ligge på studentserveren, så kan dere kanskje opprette en gratiskonto til bruk for dette prosjktet? F.eks. her: http://www.start.no/home/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...