Gå til innhold

Hva gjør dere når dere komemr hjem fra jobb?


Gjest boring.

Anbefalte innlegg

Jeg mener etter middag og sånne ting. Setter dere på tvn og ser på tv til dere legger dere, eller har dere noe annet å foreta dere?

Jeg tenker på samboerpar uten barn.

Hvis dere ikke får besøk da, hva finner dere på?

Vi kjeder oss noe forferdelig, og det blir fort til at vi blir sittende forann tvn etter middag, oppvask osv.

Greit nok man kan lese en bok, gå en tur. Men hva kan man finne på inne og sammen? Utenom sex da, det tar ikke hele kvelden.

Har lyst til å kose meg med en flaske rødvin og en god bok jeg, emn det blir litt asosialt, og så er det opp i morra tidlig på jobb også, så det tar seg ikke så bra ut.

har dere forslag? Vi er lei av kort og millionær.

Vi er ofte på kino og ute og spiser. Men hjemme kjeder vi oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, for et luksusproblem!

Gled dere over fritida. Det tar fort slutt når/hvis dere får barn. Da vil dere lengte tilbake til det dere har nå.

Gå på kino. Gå ut med kamerater/venninner hver for dere. Gå på kafe, teater, kunstutstillinger. Dra på biltur til et sted i nærheten med enten fin natur eller kulturtilbud eller en bra restaurant. Lei en eller flere gode video'er/DVD'er. Ta en handlerunde på et kjøpesenter. Sitt på byen en lørdagsettermiddag og bare SE på folk. Be venner på middag. Dra på kaffebesøk til venner. Gå en tur i skogen, eller langs sjøen, eller på vindusshopping i byen. Bli pasientvenn eller gjør noe annet veldedighetsarbeid. Hjelp en gammel dame/mann i nabolaget. Tilby derer å være barnevakt.

Herregud, dere kan jo bare velge. Kjøp dere ei bikkje, så får dere noe annet enn dere selv å tenke på kanskje.

Eller sett dere ned for å vente på at dere skal bli gamle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skravler vi! :-)

Hver dag? Blir dere ikke "tomme"?

Skravler med samboern min jeg og. men vi prater flere ganger om dagen i telefonen fra jobben også. Blir ikke det samme som venninner som jeg ser en sjelden gang. Ser jo han hver dag. Har ikke så mye spennende å skravle om da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver dag? Blir dere ikke "tomme"?

Skravler med samboern min jeg og. men vi prater flere ganger om dagen i telefonen fra jobben også. Blir ikke det samme som venninner som jeg ser en sjelden gang. Ser jo han hver dag. Har ikke så mye spennende å skravle om da.

Det er det som er så rart - vi har skravla nå, døgnet rundt i snart 9 år - og blilr ikke "tomme" som du sier. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er så rart - vi har skravla nå, døgnet rundt i snart 9 år - og blilr ikke "tomme" som du sier. :-)

Er det ikke rart har ikke gått tom etter 7 år vi heller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff dere en hobby!

Forresten er det jo like usosialt å se på TV som å lese en bok, så det er vel ett fett?

Før leste vi ofte de samme bøkene og diskuterte dem etterpå.

Dere kan jo bake, fingermale, klippe og lime med silkepapir, pusle, spille spill (det finnes andre spill enn millionær) synge for hverandre, lage hinderløype i hagen, huske, skli, bygge sandslott, gå på sopptur/bærtur, gå en tur i skogen, fiske, vaske tak og vegger, rydde, dusje eller bade sammen. Ha konkuranse om alle verdens land, hovedsteder etc. Lære om den andres interesse, f.eks lese en fiction bok for å se hva det er han egentlig liker ved det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd det?

Det er utrolig friskende og energigivende å være på tur...kjedelig¨å være på tur sier du?

Skaff dere en hund..finn noe å være opptatt av..

Meld dere på swing eller polka for den slags skyld.. Dere må da ha noen intresser..

Kjeder meg aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta mer utdannelse, skaff dere en hobby, bruk tid på venner, foreta dere noe hver for dere, ikke bare sammen.

Sant og si fatter jeg ikke hvordan det er mulig å kjede seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell meg; er dere sammen hele tiden?

Ikke noe galt i det, men generelt vil jeg vel si at det optimale er en balanse mellom å være sammen og det å ha sosial krets utenom samboeren.

Det gir positiv energi inn i forholdet og man går ikke opppå hverandre hele tiden.

Hva gjorde dere før dere bodde sammen? Dere kan jo fremdeles finne på mange ting å gjøre sammen også! :-)

Men jeg kjeder meg aldri, så jeg har nok ikke et fullgodt svar desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor på liv og død gjøre noe sammen hele tiden? Er ikke det nettopp derfor så mange etterhvert går lei?

Gjør noe hver for dere - trening, hobby eller en eller annen form for aktivitet/interesse. Besøk venner og ikke nødvendigvis sammen.

Når dere får flere inntrykk/opplevelser på egen hånd, så får dere også mer å snakke om.

For meg er det viktig å dele noen interesser/aktiviteter/venner, og samtidig ha egne interesser/aktiviteter/venner å bruke tiden på.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske at vi kjeda oss uten barn...

Vi trente, jeg leste, gjorde håndarbeid, surfa på internett, lagde hjemmesider. Han hørte/hører mye på musikk, eller surfa på internett. Vi kan/kunne godt være hjemme sammen uten å sitte oppå hverandre i sofaen.

I tillegg selvfølgelig vennebesøk, kino og restaurantbesøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandag - språkkurs

tirsdag - etablererkurs

onsdag - koret

torsdag - kveldsmøter på jobben legges til denne dagen

fredag til søndag - Ut på tur! Til svigers, på hytta eller på seminar/ konserter/ jakt/ selskaper.

Om jeg får tid til overs leser jeg masse bøker, og evt. ser på TV...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...