Gå til innhold

hvorfor sier noen :JEG KJEDER MEG?


MaryBeth

Anbefalte innlegg

Forventer de personenen at vi andre skal underholde han /henne???

Jeg blir faktisk litt provosert av de orda...

Det er opp til en hver og en å bruke tiden fornuftig eller finne på ting..

Eller er det bare ord noen slenger ut? eller vil de noe?

Ordet:kjedelig er for meg ett fremedord...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo det som er så morsomt med hele uttrykket.... "JEG kjeder MEG"..

Altså; Vedkommende kjeder seg selv, og burde jo da finne ut en måte å gjøre seg selv litt mindre kjedelig på :o)

Om noen sier "Du kjeder meg" så blir det plutselig litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er ett fremmedord for deg,hvordan kan du da la deg provosere av det??

hehe:O) den kom litt etter den:O) smiler masse...

Det var nu mest ett utrykk da..seff..vet jeg hva å kjede seg er..men det blir da et fremedord i en annen forstand..skjønner????

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe:O) den kom litt etter den:O) smiler masse...

Det var nu mest ett utrykk da..seff..vet jeg hva å kjede seg er..men det blir da et fremedord i en annen forstand..skjønner????

;)

jepp jeg skjønner,men jeg er i mot restriksjoner på hva man kan si og ikke si...

Hvis noen skriver "jeg kjeder meg" er det opp til andre brukere om de vil finne det for godt å undererholde kjederen litt..skjønner??

=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp jeg skjønner,men jeg er i mot restriksjoner på hva man kan si og ikke si...

Hvis noen skriver "jeg kjeder meg" er det opp til andre brukere om de vil finne det for godt å undererholde kjederen litt..skjønner??

=o)

jeps skjønner ;O) sir!!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt utrolig at noen klarer å bli provosert av at andre kjeder seg. *undrer*

undre deg du.Det er mye rart som skjer..det er faktisk ikke så mye som provoserer meg..men akkurat det gjør det..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er det noe å bli provosert over da?

At noen uttrykker det de føler, betyr jo ikke at de forventer at alle i nærheten skal gjøre noe med det! Så det må du slutte og ergre deg over. Bare bortkastet. Det er vel ingen som forventer å bli underholdt av de rundt seg om de sier "Åh, jeg kjeder meg sånn!" (bortsett fra små barn da, de forventer at mamma skal gjøre noe med saken).

Om jeg strakte meg litt og sa:"Åh, jeg er så trøtt!" så forventer jeg jo ikke at andre rundt meg skal sove litt for meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er det noe å bli provosert over da?

At noen uttrykker det de føler, betyr jo ikke at de forventer at alle i nærheten skal gjøre noe med det! Så det må du slutte og ergre deg over. Bare bortkastet. Det er vel ingen som forventer å bli underholdt av de rundt seg om de sier "Åh, jeg kjeder meg sånn!" (bortsett fra små barn da, de forventer at mamma skal gjøre noe med saken).

Om jeg strakte meg litt og sa:"Åh, jeg er så trøtt!" så forventer jeg jo ikke at andre rundt meg skal sove litt for meg:-)

hehe hmmm det har jeg sanlig ikke tenkt på..kan noen sove for meg tro??? ler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, er det noe å bli provosert over da?

At noen uttrykker det de føler, betyr jo ikke at de forventer at alle i nærheten skal gjøre noe med det! Så det må du slutte og ergre deg over. Bare bortkastet. Det er vel ingen som forventer å bli underholdt av de rundt seg om de sier "Åh, jeg kjeder meg sånn!" (bortsett fra små barn da, de forventer at mamma skal gjøre noe med saken).

Om jeg strakte meg litt og sa:"Åh, jeg er så trøtt!" så forventer jeg jo ikke at andre rundt meg skal sove litt for meg:-)

Men det er på en måte en liten fornærmelse at folk sier det når du er i nærheten....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor noen sier det??

Fordi de faktisk gjør det til tider.

Jeg for min del er en litt rastløs person, der det hele tiden må skje ting.

Har alltid vært en slik person.

Ikke det at en ikke har godt av å kjede seg innemellom for det er en nødvendighet.

MEN noen ganger er livssituasjonene slik at ting blir svært begrenset med tanke på å tilfredsstille dette kjedsomhetsbehovet.

Dette har med interesser å gjøre.

Ta f.eks. en person som på en eller en annen måte mister friheten sin til å gjøre det en faktisk ønsker men ikke kan lenger.

En er kanskje bundet til hjemmet, en har ikke muligheter for å være i jobb.

En har kanskje små barn som krever sitt.

En bruker mesteparten av tiden til å passe på barnas behov.

Ikke har en muligheter til å besøke venner på dagtid,siden de er i jobb.

Ikke har en penger til å gjøre ting en har lyst til.

En kan jo da selvsgat bruke fantasien, gå ut i naturen o.l .

MEN det kommer også til et punkt der en blir lei av dette.

Noen har rett og slett større behov for å underholde seg selv enn andre.

Jeg er en som går hjemme over lang tid,og som savner å være i jobb, fordi jeg kjeder meg hjemme.

MEN jeg forventer ikke at andre skal underholde meg.

Tror at du er en person som har timeplanen klar og har dagene dine fylt opp med aktiviteter.

Ta de som er arbeidsledig,har ikke de en eller annen grunn til å kjede seg?

Ta de som er ensomme, ta de eldre, de syke.

Jeg tror du skal tenke deg litt om før du uttaler deg.

Mange har grunner til å kjede seg ,uten at det skal være forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...