Gå til innhold

Skikk og bruk - blomster ved dødsfall?


Gjest minyana

Anbefalte innlegg

Når skal man sende blomster til hjemmet i forb. med et dødsfall. Når man har fått vite at vedkommede er død, eller på selve begravelsesdagen?

Når passer det seg med avskårne, når med potteplante? Bårebuketter og kranser er vel for de nærmeste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send når du vil.

Når jeg opplevde å miste min søster fikk jeg masse blomster hele tiden..det varmet veldig..

Og på selvetste begravelses dagen kom det enda mere..så alt er kjærtkommet:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro at det ikke er tidspunktet som er viktig, men at du sender noe i det hele tatt.

Jeg ville sendt avskårne, men ellers har jeg sett både det og potteplanter. Ikke kranser.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan velge selv. Men hvis det er noen man ikke kjenner så godt (at man f.eks kjente avdøde godt, en kollega etc, men aldri har truffet de pårørende) så kan det være mer riktig å sende noe til kirken i begravelsen, enn hjem til familien.

Er det noen veldig nærme, sender jeg ofte bege deler, både blomster hjem og bårebukett.

men jeg tror ingen vil reagere (negativt) uansett hvordan du gjør det, det viktigste er at man tar kontakt, enten med blomster eller på annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...