Gå til innhold

Frontpage express og bokmerker???


Mamta

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan fortelle meg hvordan det er mulig å lage bokmerker i et fpx dokument/ html - side? Har lett gjennom hjelpen, men finner det altså ikke :-( Please, hjelp meg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merke den teksten som skal fungere som bokmerke og velg Bokmerke.. i Redigermenyen (andre meny fra venstre). Gi bokmerket et kort ettordsnavn. Gjenta for alle bokmerkene du ønsker å lage og _lagre_ dokumentet.

Deretter kan du lage deg en meny i dokumentet ditt der du setter inn henvisninger til bokmerkene. Merk hvert ord, klikk på linkeknappen og velg fanekortet "Åpne sider". Under det største hvite feltet finner du rubrikken for Bokmerker, velg ett av bokmerkene som nå skal ligge der.

Jeg har f.eks. benyttet denne teknikken her:

http://home.no.net/birgitf/babytips.htm

Helt øverst står det "Emnene er delt opp slik" og så følger en liste over emnene der hvert punkt på lista er en hyperkobling til bokmerker lenger nede på sida. Bokmerkene utgjøres av tekstbitene i den venstre kolonna nedover på sida.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merke den teksten som skal fungere som bokmerke og velg Bokmerke.. i Redigermenyen (andre meny fra venstre). Gi bokmerket et kort ettordsnavn. Gjenta for alle bokmerkene du ønsker å lage og _lagre_ dokumentet.

Deretter kan du lage deg en meny i dokumentet ditt der du setter inn henvisninger til bokmerkene. Merk hvert ord, klikk på linkeknappen og velg fanekortet "Åpne sider". Under det største hvite feltet finner du rubrikken for Bokmerker, velg ett av bokmerkene som nå skal ligge der.

Jeg har f.eks. benyttet denne teknikken her:

http://home.no.net/birgitf/babytips.htm

Helt øverst står det "Emnene er delt opp slik" og så følger en liste over emnene der hvert punkt på lista er en hyperkobling til bokmerker lenger nede på sida. Bokmerkene utgjøres av tekstbitene i den venstre kolonna nedover på sida.

Lykke til!

Tusen takk for utgreiende svar. Har ikke hatt tid til å prøve det ut enda, men det høres rimelig greit ut.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du trenger hjelp du også ;-)

Godt vi har dette forumet, Mamta...

hvis vi bare får hjelp så *sukk*

Hei, du!

Klart jeg trenger hjelp, jeg er jo rene amatøren sammenliknet med Eksperten selv! Og hjelp ser det jo ut til at vi får...

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merke den teksten som skal fungere som bokmerke og velg Bokmerke.. i Redigermenyen (andre meny fra venstre). Gi bokmerket et kort ettordsnavn. Gjenta for alle bokmerkene du ønsker å lage og _lagre_ dokumentet.

Deretter kan du lage deg en meny i dokumentet ditt der du setter inn henvisninger til bokmerkene. Merk hvert ord, klikk på linkeknappen og velg fanekortet "Åpne sider". Under det største hvite feltet finner du rubrikken for Bokmerker, velg ett av bokmerkene som nå skal ligge der.

Jeg har f.eks. benyttet denne teknikken her:

http://home.no.net/birgitf/babytips.htm

Helt øverst står det "Emnene er delt opp slik" og så følger en liste over emnene der hvert punkt på lista er en hyperkobling til bokmerker lenger nede på sida. Bokmerkene utgjøres av tekstbitene i den venstre kolonna nedover på sida.

Lykke til!

Jeg har nå fått lagd noen bokmerker i et dokument, det var lett! Men å lage hyperkoblinger i en meny var ikke like lett, nei. Når jeg klikker på åpne sider, finner jeg bokmerkene, men teksten som henviser til bokmerkene får jeg ikke endret på, dvs. de får samme navn som den aktuelle åpne sida... og det er jo ikke så opplysende akkurat, fem likelydende valg i en meny:-/ Hva gjør jeg evt. feil nå da, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merke den teksten som skal fungere som bokmerke og velg Bokmerke.. i Redigermenyen (andre meny fra venstre). Gi bokmerket et kort ettordsnavn. Gjenta for alle bokmerkene du ønsker å lage og _lagre_ dokumentet.

Deretter kan du lage deg en meny i dokumentet ditt der du setter inn henvisninger til bokmerkene. Merk hvert ord, klikk på linkeknappen og velg fanekortet "Åpne sider". Under det største hvite feltet finner du rubrikken for Bokmerker, velg ett av bokmerkene som nå skal ligge der.

Jeg har f.eks. benyttet denne teknikken her:

http://home.no.net/birgitf/babytips.htm

Helt øverst står det "Emnene er delt opp slik" og så følger en liste over emnene der hvert punkt på lista er en hyperkobling til bokmerker lenger nede på sida. Bokmerkene utgjøres av tekstbitene i den venstre kolonna nedover på sida.

Lykke til!

Glem det forrige innlegget, jeg fant ut av det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...