Gå til innhold

Hva kreves for å bli jordmor?


Gjest ønskedrøm

Anbefalte innlegg

Gjest ønskedrøm

Har så lyst å bli jordmor, har helsesekretær utdanning, men har hørt at en må ha sykepleier utdanning for å bli jordmor. Da blir det jo tre år først og jeg har jo ikke akkurat alderen med meg med mine 38 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ha sykepleier ja, og et...eller er det to år? på jordmorutdanning og noe praksis før du får praktisere som jordmor tror jeg.

Men du skal forhåpentligvis leve til du er MINST 95, så drit i om du er 38, bare sett igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bli jordmor og startet på første året på sykepl. nå i høst.

Jeg er 29 og langtifra den eldste der. De med annen erfaring fra helsesektoren har en utrolig fordel. Og jeg mener at jeg er klar for dette studiet på en helt annen måte enn da jeg kom rett ut fra videregående.

Merker også at sykepleien (som jeg først bare så på som et skritt på veien mot den _egentlige_ drømmen) er veldig spennende i seg selv.

Sett i gang! Du vil ikke angre.

Kanskje er vi jordmødre sammen en vakker dag? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være et fantastisk yrke! :-) Og tenk så mange flotte minner du har når du omsider går av med alderspensjon! Hadde jeg ikke blitt så uvel ved synet av blod og sår, så hadde jeg faktisk vurdert det selv! :-)

38 år? Pyttsann! Kvinner på femti omskolerer seg og setter seg på skolebenken i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta sykepleierutdanningen først(3 år), så kreves det minst 2 års relevant praksis som sykepleier. deretter er køen av søkere lang, i Oslo kan det ta mange år før man får plass på videreutdanningen..som tar ett år tror jeg det er.Et langvarig prosjekt tror jeg man trygt kan kalle det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta sykepleierutdanningen først(3 år), så kreves det minst 2 års relevant praksis som sykepleier. deretter er køen av søkere lang, i Oslo kan det ta mange år før man får plass på videreutdanningen..som tar ett år tror jeg det er.Et langvarig prosjekt tror jeg man trygt kan kalle det!

Mener å huske at det var 18 mnd praksis, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener å huske at det var 18 mnd praksis, jeg.

Meget mulig det altså, men jeg har hørt at problemet er at det er så få plasser og så mange søkere at folk må jobbe i 4-5 år før de kommer inn uansett:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget mulig det altså, men jeg har hørt at problemet er at det er så få plasser og så mange søkere at folk må jobbe i 4-5 år før de kommer inn uansett:(

Uffda!

Jaja, da får jeg bare belage meg på at det tar tid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda!

Jaja, da får jeg bare belage meg på at det tar tid :-)

Åja, det var sant ja! Du skal bli jordmor du også! Godt valg, virker som en av verdens beste jobber:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...