Gjest PostmannPat Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Hei! Jeg er en gutt på 22 år som har vært plaget av besvimelser de siste to årene. Foruten alle besvimelsene disse to årene, har jeg kun besvimt en gang i 5. klasse. Første gang jeg besvimte(i 5. klasse) datt jeg bare om i en time. Merka på forhånd susing i ørene, kaldsvetting og kanskje antydning til "prikking" i noen fingre. Jeg var kanskje borte i 1/2 minutt, og hadde i følge de som så på noe som lignet på kramper i den perioden. Jeg ble da henvist til EEG-undersøkelse, men man kunne ikke påvise noen form for epilepsi. Så gikk det en ganske lang stund før jeg besvimte igjen, i 2000. Jeg bare falt om under et immatrikuleringsarrangement. Jeg fikk de samme forvarslene som i 5. klasse, med susing i ørene og kaldsvetting. Hvor lenge jeg var borte og om jeg evt. hadde kramper vet jeg ikke, da jeg fikk satt meg ned på en plass alene. Så gikk det noen måneder, så besvimte jeg igjen. Jeg satt og snakket med noen kjente, fikk nok en gang de samme forvarslene, men denne gangen var jeg dum nok til å reise meg. Da jeg våkna hadde jeg smelt hodet inn i ei dør, fått blåveis, kløyvd leppa, knekt ei tann og skrubba opp ene kinnet. Var borte i ca. 1/2 minutt og hadde også da antydninger til noen kramper. Så gikk det en stund før jeg besvimte igjen, denne gangen på jobben. Dette utartet seg på samme måte som tidligere besvimelser. Ble nok en gang henvist til EEG, men heller ikke denne gangen fant man noe. Blodprøver viste heller ingen ting. Et par måneder etter denne episoden fikk jeg anfall med kraftig hjertebank og puls opp mot 100. Fikk tatt EKG. EKGen viste noen uregelmessigheter. Legen henviste meg av den grunn til kardiolog. Fikk senere tatt ultralyd(både utvendig og med slange ned i spiserøret). De trodde en stund det var hull mellom forkammerne mine, men det ble motbevist av ultralyd-undersøkelsen. Siste besvimelse var nå nylig under undersøkelse av øynene. Var prøvekanin for noen studenter, og ble lyst inn i øynene med forskjellig lys i ca. 1 time(med opphold innimellom). Fikk de samme forvarslene som tidligere. Denne gangen var jeg borte i ca. 2 minutter og hadde også ufrivillig vannlating under "anfallet", men hadde ikke noen kramper. Nå har jeg tatt alle verdens blodprøver, sjekka alle verdens hormoner, tatt EEG, EKG og ultralyd. Er det i det hele tatt noen vits å gå til legen? Noen som har opplevd lignende? Tips? Det hører med til historien at det har vært ekstremt mye som har skjedd rundt meg disse årene, både familiært, økonomisk og arbeidsmessig. Har lurt litt på selv om det kan være en medvirkende årsak. Er forøvrig i god fysisk form. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72895-besvimelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snop Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Hmmm?? kansje du skulle bedt legen din om å ta en CT av hodet ditt??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72895-besvimelser/#findComment-359101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
micl Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Hmmm?? kansje du skulle bedt legen din om å ta en CT av hodet ditt??? Get lost...Snop! Hvis du ikke skjønner det her er en seriøs side....anbefaller jeg deg en tur på Spraydate!!! Der kan du tulle så mye du vil! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72895-besvimelser/#findComment-360577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snop Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Get lost...Snop! Hvis du ikke skjønner det her er en seriøs side....anbefaller jeg deg en tur på Spraydate!!! Der kan du tulle så mye du vil! Hey, Det var faktisk veldig seriøs ment!!!! Har hatt det samme selv, og legen tok en CT av hodet mitt... bare et forslag!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72895-besvimelser/#findComment-360958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.