Gå til innhold

Hva skal jeg kjøpe ?


Gjest Susann

Anbefalte innlegg

Moren til venninden min døde brått ganske tragisk, og i steden for blomster, som dessverre heller ikke varer evig, hva synes dere jeg kan kjøpe til henne? som en oppmuntring? Tenkte litt på smykke men? Hva ville dere satt pris på? Har ikke vært i den situasjonen hun er i nå, så jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal gå fram her...

Hjelp meg her, vær så snill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Eg trur det viktige er at du er der for henne...

(Til samtale og trøst)

Ikkje nødvendigvis hva du kjøper til henne...

+ at eg tenker at dersom du kjøper noe som varer ( f.eks eit smykke) Vill ikke det da for alltid minne henne om den smerten hun opplevde ved dette tapet?

Sånn tenker nå eg...

Lykke til!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Eg trur det viktige er at du er der for henne...

(Til samtale og trøst)

Ikkje nødvendigvis hva du kjøper til henne...

+ at eg tenker at dersom du kjøper noe som varer ( f.eks eit smykke) Vill ikke det da for alltid minne henne om den smerten hun opplevde ved dette tapet?

Sånn tenker nå eg...

Lykke til!

mvh

Hei!

Jeg fikk av min venninne, da moren min døde, et fint stearinlys.

Dette skulle symbolisere sorgen. Hver gang jeg tente lyset, ble lyset litt mindre, og det blir jo sorgen etter hvert også.

Lyset jeg fikk var en sort

(Yndlingsfargen min) rose.

Dette lyset har hatt betydning for både meg, og min datter.

Men det aller viktigste er at du viser at du er der for henne, ikke nødvenigvis med mange ord, men vær der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde satt pris på at du kunne ha vært der hvis jeg trengte en å prate med først å fremst..

Uansett tid på døgnet.. Ofte en trenger noen å prate med i de sene timer på sånne dager..

Men aller helst ville jeg ha hatt en KJEMPE KLEM....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke nødvendigvis kjøpe noe til henne, men det er selvsagt veldig hyggelig hvis du har lyst. :o) Hva med en CD med fin musikk eller noe i den duren?

Det viktigste er at du er der for henne, at hun veit at hun kan ringe deg midt på natta, at du kommer innom med litt middag til henne og kanskje ei flaske vin som dere kan kose dere med. Og vis at du kan være behjelpelig med praktiske ting, det er sinnsykt masse ting å ordne opp i i forbindelse med begravelse og styr etterpå. Det kan også hende at venninna di blir superorganisert og ordner opp i masse ting nå, men får en smell om ei uke eller to. La henne få vite at hun kan "bruke" deg!

Synes du er ei flott venninne, jeg! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde satt pris på at du kunne ha vært der hvis jeg trengte en å prate med først å fremst..

Uansett tid på døgnet.. Ofte en trenger noen å prate med i de sene timer på sånne dager..

Men aller helst ville jeg ha hatt en KJEMPE KLEM....

Lappeteppe som kan holde henne varm på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste er selvsagt, som de andre påpeker, at du er der for henne. Men jeg regner med at du har tenkt såpass allerede, og at du dermed leter etter noe i tillegg?

Hva med en bok med fine dikt? Da ekssamboeren min døde, sendte tanta mi meg noen nydelige dikt om sorg (av Halldis Moren Vesaas), og de varmet og hjalp meg veldig mye. Godt å lese noe som "setter ord på sorgen", for å bruke en klisje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er selvsagt, som de andre påpeker, at du er der for henne. Men jeg regner med at du har tenkt såpass allerede, og at du dermed leter etter noe i tillegg?

Hva med en bok med fine dikt? Da ekssamboeren min døde, sendte tanta mi meg noen nydelige dikt om sorg (av Halldis Moren Vesaas), og de varmet og hjalp meg veldig mye. Godt å lese noe som "setter ord på sorgen", for å bruke en klisje.

Jeg fikk den samme boka av H.M Vesaas da min mor døde. Den er veldig spesiell. jeg ble veldig glad for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tid og penger

Du trenger ikke nødvendigvis kjøpe noe til henne, men det er selvsagt veldig hyggelig hvis du har lyst. :o) Hva med en CD med fin musikk eller noe i den duren?

Det viktigste er at du er der for henne, at hun veit at hun kan ringe deg midt på natta, at du kommer innom med litt middag til henne og kanskje ei flaske vin som dere kan kose dere med. Og vis at du kan være behjelpelig med praktiske ting, det er sinnsykt masse ting å ordne opp i i forbindelse med begravelse og styr etterpå. Det kan også hende at venninna di blir superorganisert og ordner opp i masse ting nå, men får en smell om ei uke eller to. La henne få vite at hun kan "bruke" deg!

Synes du er ei flott venninne, jeg! :o)

Det jeg ble mest glad for var de som brukte tid (og penger) på å få være sammen med meg. Jeg har hyllemeter med suppete sorg-bøker av H. Skard osv (men også noen fine, som Moren Vesaas-boken), jeg satte mer pris på de som tok seg fri en helg og tok inn på hotell / kom med fly til begravelsen / spurte om vi skulle bestille en sydentur sammen i vinterferien osv, eller som sendte meg en flybillett så jeg kunne feire nyttårsaften sammen med gode venner som jeg ikke hadde vært sammen med på mange år osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...