Gå til innhold

noe negativt forbundet med å være vikar?


Gjest vikar-guri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du sitter vel igjen med det samme økonomisk osv. Ulempen er jo at man ikke har jobben fast, og derfor må leve med den "usikkerheten" det kan innebære.

Jeg opplevde at det lønte seg å være vikar...

Min første jobb etter utdannelsen var som vikar. Etter ett år søkte jeg på fast stilling, og da satte jeg fram lønnskrav - 5 års antesipert praksis - og fikk det pga de ville å ha meg der :o)

De som begynte før og etter meg i faste stillinger, satte ikke fram dette kravet eller ønsket, og fikk selvfølgelig ingenting.

Nå har jeg begynt i ny jobb, og får vissnok med meg de 5 årene som jeg fikk ekstra i forrige jobb *gliser*

Så hvis du skal være vikar, og det er muligheter for senere fast ansettelse, er mitt råd "stå på, vis hva du duger til, og sett deretter fram lønnsønske" :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...