svimla Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Jeg har i 7 år vært plaget med svimmelhet periodevis. Det oppleves som man er på båttur. Første gang jeg fikk anfall med rotasjonsfølelse så fikk jeg beskjed om virus på balansesystemet. Det vil forsvinne iløpet av et halvt års tid.Tiden gikk og jeg fikk hyppig anfall av kun nautisk vertig (båfølelse).(den rotatoriske vertigoen skjer ikke så hyppig) Helt frem til år 2000 prøvde jeg forskjellig alternativ medisin og var til utredning på syekhus til ØNH og nevrolog.De fant ingen itng bortsett fra at jeg var mer usrø enn andre på min alder.Lurte lenge på om jeg hadde et psykisk problem. Men jeg er en vanlig dame på 32 år med trygge omgivelser både famliært og av venner. Stortrives på jobb, to barn og trener jevnlig. Går ikke på medisiner. Sliter ikke med noe spesielt. Det var også vanskelig å konstruere et problem. I år 2000 nevnte en kiropraktor (oppsøkte kir.pr. for jeg tenkte kanskje det kunne være noe med nakken) at det kunne være otolitter (BPPV). Noe som jeg har fått påvisst etter akutt anfall igjen i sommer der jeg kom rett inn på ØNH til reponering. MEN hva så? I tre måneder har jeg nå vært på båttur og har egetlig fått samme svar som i 1995. Det går sannsynligvis over etter en tid.Tren hver dag med egenøvelse og lev som normalt. Men dette føles ikke godt nok for meg. Jeg har visst hele tiden at det ikke har vært noe alvorlig galt med meg, men det er ubehagelig og hemmer meg både på jobb og fritid. For meg er det ikke godt nok å slå meg til ro med dette svaret. Det har økt de siste årene og det eneste svaret jeg finner er at jeg plages mye med halsinfeksjon og ellers det som ungene drar med seg fra barnehagen. Finnes det behandlingsmuligheter og reelt håp om å bli god? Og finnes det andre som sliter med det samme og har funnet gode teknikker for hvordan oppleve svimmelheten mindre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73010-svimmelhet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Hei Du fanget oppmerksomheten min da jeg lider av noe lignende. Jeg har nå " gynget" i over 3 månder og det hele startet når min datter var 4 månder. Svimmlingen gjorde meg redd og har nok av den grunn utviklet en form for angst som har påført meg problemer med øynene ( tunnelsyn), trykk i hodet, klump følelser i halsen.Jeg har vært til flere leger også Ø/N/H og alt er i orden. De kaller det stress, angst osv. Men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med at denne båtfølelsen skal komme av dette. Helt enig med deg, det er såååå ubehagelig å " gynge",det er slitsomt også føler man seg bare susete i hodet og oppgitt. Jeg er litt nyskjerrig over hvordan svimmlingen startet hos deg ? Du sier du har 2 barn, fikk du det etter fødselen ? Jeg har nemlig lest om lignende tilfeller hvor denne båtfølelsen har kommet etter en fødsel, slik som det gjorde hos meg også. Vet ikke om det er noen sammenheng men det kan jo være en mulighet. sja 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73010-svimmelhet/#findComment-360746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
svimla Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Hei Du fanget oppmerksomheten min da jeg lider av noe lignende. Jeg har nå " gynget" i over 3 månder og det hele startet når min datter var 4 månder. Svimmlingen gjorde meg redd og har nok av den grunn utviklet en form for angst som har påført meg problemer med øynene ( tunnelsyn), trykk i hodet, klump følelser i halsen.Jeg har vært til flere leger også Ø/N/H og alt er i orden. De kaller det stress, angst osv. Men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med at denne båtfølelsen skal komme av dette. Helt enig med deg, det er såååå ubehagelig å " gynge",det er slitsomt også føler man seg bare susete i hodet og oppgitt. Jeg er litt nyskjerrig over hvordan svimmlingen startet hos deg ? Du sier du har 2 barn, fikk du det etter fødselen ? Jeg har nemlig lest om lignende tilfeller hvor denne båtfølelsen har kommet etter en fødsel, slik som det gjorde hos meg også. Vet ikke om det er noen sammenheng men det kan jo være en mulighet. sja Jeg fikk det første gng i 1996. Kraftig anfall der alt gikk rundt. Fikk beskjed om at det var virus på balansesystemet. Gå hjem ikke noe farlig var beskjeden. Da jeg gikk gravid med førstemann var jeg veldig god. Tror dette også hang sammen med at jeg nesten ikke var syk av halsbetennelse eller forkjølelse. Men fikk tilbakefall da han var 6 måneder gammel. Kom da til utredning i 1999, men de fant ingenting. I 2000 var det en kiropraktor som sa han hadde lest om noe som heter otolitter (BVVP = benign vertigo.... sjekk internett - her finnes det mye om dette) Jeg fikk påvisst at det var det jeg hadde i sommer da jeg klarte å komme meg inn på ønh poliklinikk da jeg hadde anfall. Da jeg gikk gravid med andremann var jeg dårlig i svangerskapet. Finner ingen sammenheng med graviditet, men med forkjølelse.Hvis du har mail adresse så kan jeg skrive litt mer utfyllende til deg der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73010-svimmelhet/#findComment-479202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.