Gå til innhold

Oppskrift på elggryte


Gjest Arnhild

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en gang i verden er kjempegod oppskrift på elggryte. Den inneholdt gulrot, masse sellerirot,einebær og Creme Fraiche. Er rimelig fortvilet, jeg husker ikke oppskriften og jeg har bedt folk.

Noen som har en god oppskrift som inneholder disse ingrediensene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bare lage en gryte med de ingrediensene da? Du trenger vel ikke vite nøyaktig hvor mange gulrøtter du skal ha oppi? Legg elgkjøtt i melk over natta. Stek det sammmen med løk, sellerirot og gulrot i biter. Hell over kraft og kok ca 40 minutter. Ha i noen spiseskjeer tyttebærsyltetøy, 4-5 knuste einerbær, litt timian og noen skjeer creme fraiche. Kok 5-10 minutter til. Server med poteter og rosenkål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare av nyskjerrighet: hvorfor legger du elgkjøttet i melk?

Jeg synes elgkjøtt har en litt for skarp smak, den blir mye mildere når man legger den i melk. Dessuten blir den også mørere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes elgkjøtt har en litt for skarp smak, den blir mye mildere når man legger den i melk. Dessuten blir den også mørere.

Bare av nysgjerrighet Tornerose: Burde ikke du ligget og sovet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...