Gå til innhold

FU - hvor ryddig er du ?


Gjest Yunalesca 23

Anbefalte innlegg

Gjest Yunalesca 23

Er leiligheten din et eneste stort kaos?

Eller vasker du badet en gang i uken?

Eller liggere klærne dine alltid strødd over hele stuen?

Eller ligger oppvasken og godgjør seg i flere dager før du plutselig oppdager at du ikke har flere tallernkner å bruke?

Hvor ryddig er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasker badet og resten av huset en gang i uken, men ikke alltid like nøye (oppå skap og hyller osv gjøres kanskje bare en gang i mnd.). Skifter sengetøy og håndklær en gang i uken også. Ting ryddes etterhvert. Har ikke for vane å slenge ting på gulvet, så det er veldig lite rydding i det hele tatt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hvem du sammenligner meg med. I forhold til noen jeg kjenner godt er jeg jæVLI ryddig, i forhold til søsteren min i sine glansdager - ikke spesielt ryddig. Men hun var gal, hun strøk håndklærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ArabianStar

I stua mi flyter det hybelkaniner overalt. Sofaen er full av hundehår(fordi hunden min ligger i den når jeg er borte), men ellers er det ryddig(ingen klær overalt eller poser med alt mulig skrot i hvert hjørne).

På kjøkkenet står oppvasken ofte nokså lenge. Men når jeg endelig kommer så langt og får tatt den, da gjør jeg det nokså kjapt!

Badet varierer det. Der vasker jeg etter behov(særlig vasken og doet). Der ligger stallklærne i en klump i et hjørne, underklær samlet i en pose og div gensere rundt omkring.

Soverommet er et eneste kaos. Her ligger klær overalt. Skitne sokker som jeg har lempa under senga(som jeg plukker fram i ny og ne for å vaske) og ellers bare kaos. Senga blir KUN reid opp når jeg får sånt skikkelig tak at jeg skal vaske/rydde totalt.

Men nå bor jeg hjemme da, så det er ikke riktig like ille. Men badet vårt bærer peg av at jeg bor her. Og soverommet er sånn noenlunde ryddig(har nettopp ryddet der).

Jeg er vel ikke akkurat et ordensmenneske, men jeg har ihvertfall system i alt rotet...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig lite ryddig. Min mann irriterer seg grønn over tilfeldig slengte sko i gangen og klær som ligger her og der for ikke å snakke om leker på hvert et bord i huset. MEN, rent må jeg ha det, kan ikke fordra å ha det skittent. Rot klarer ungene og jeg fint å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer helt ann på hvem du sammenligner meg med. I forhold til noen jeg kjenner godt er jeg jæVLI ryddig, i forhold til søsteren min i sine glansdager - ikke spesielt ryddig. Men hun var gal, hun strøk håndklærne.

Eks-svigermor strøk Levis`en til eksen. Kan du tenke deg 501 - med press???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvasken tas med en gang, vi har oppvaskmaskin så det er enkelt å bare sette det inn der straks vi har brukt det. Det ligger aldri klær på gulvet, vi har da skittentøykurv til det. Badet og gulv vaskes hver uke, støvsuging etter behov, minimum en gang i uka. Sengetøyet skiftes minst annenhver uke. Vi har ryddedag en dag i uka, så da slipper vi å tenke på det resten av tida. Jeg synes ikke jeg er overryddig, men jeg forventer et visst minimum av orden i leiligheten. Samboeren min er ikke så flink å se når noe trengs å gjøres, men han kommer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rot gjør meg ingenting, men jeg orker ikke ha det møkkete! Jeg liker å ha det ryddig rundt meg, men er ikke veldig ryddig egentlig.

Huset støvsuges og vaskes en gang i uka. Badet som regel to. Prøver å skifte på senger en gang pr uke, men det blir noen ganger annenhver. Skittentøy legges på badet og vaskes kontinuerlig, ellers blir det kaos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser meg ikke selv som _veldig_ ryddig. Men jeg tar da oppvaska hver dag da, også kan jeg finne på og vaske badet 2 ganger i uka. Gulv vaskes 1 gang i uka, av og til oftere.

Jeg er fæl til å slenge klær rundt omkring, men jeg har blitt flinkere i det siste. Har funnet ut det er mye mer koselig i heimen når f.eks. sofaen ikke er full av diverse klær. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er leiligheten din et eneste stort kaos?

- ALDRI! ; ) Eneste kaoset du finner hos meg er falsker og askebegere på bordet når jeg har vorspiel, men jeg er flink til å fjerne tomme ølbokser osv. da og, hater rot!

Eller vasker du badet en gang i uken?

- vasker en eller to ganger i uka, har hvite fliser så det ser så møkkete ut med støv fra håndklær osv. da er sviffer wet fin å ha.

Eller liggere klærne dine alltid strødd over hele stuen?

- Nei, jeg har skittentøyskurv i kottet.

Eller ligger oppvasken og godgjør seg i flere dager før du plutselig oppdager at du ikke har flere tallernkner å bruke?

- jeg vasker som regel opp hver dag, det hender jeg ikke gidder, men da tar jeg eller sambo det dager etter.

Clean and clear! ; ) Da trives jeg best..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så verst ryddig.

Men er ingen kløpper til vindusvask. Kanskje burde gulvene vaskes oftere. Det var også noe med trappa. Glemte jeg det evinnelige støvet som sniker seg inn over alt?

Det jeg _er_ flink til er oppvask og klesvask, orker ikke griseste kjøkken og hauger av møkkete klær (som jeg for øvrig vasker litt for ofte, antakelig).

Til slutt: Jeg har mani for å utsette ting. Det hoper seg derfor opp med 'prosjekter' rundt omkring.

Helt, helt til slutt: De som leser dette vil kanskje si hvilken teori de tror på:

Mennesker som rydder og rydder rundt seg gjør det fordi

1) Det er fryktelig rotete i hodet deres.

2) Orden i hodet betyr at man må ordne rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg vært skikkelig grisete og ikke gidda å rydde og vaske. Sist gang var sikkert for 3 uker siden, og nå ligger alt mulig strødd rundt i leiligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VAR ryddig. Trives best med å ha det pent og ryddig og rent. Men nå har jeg vært syk (utbrent) lenge og jeg orker rett og slett ikke. Paradokset er at jeg blir sykere av ikke å ha det rent og ryddig, men jeg KLARER ikke. En ond sirkel.

Sengetøy; før hver 2. uke, nå kan det gå 2 måneder.

Flyter av bladbunker og diverse annen rot rundt i kriker og kroker. Soverrommet er et stort rotelager. Hagen er død av ugrass.

Det enestje jeg orker av og til er å feie over med støvsugeren på gulvene, men er utslitt før jeg er halvferdig.

Drittliv!

FØR var det greit hvis jeg hadde det rotete, for jeg visste at jeg bare kunne ta en sjau, men det går ikke lenger.

Hater å ha det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er leiligheten din et eneste stort kaos?

-Nei, da hadde jeg fått helt noia. Blir grinete når det flyter rundt overalt, da blir jeg ikke blid før det er ryddig igjen...noe snuppa har funnet ut - er mamma grinete, er det rydding i vente...

Eller vasker du badet en gang i uken?

-Vasker en gang i uken, ja.

Eller liggere klærne dine alltid strødd over hele stuen?

-Nei, de er enten i skapet, eller i skittentøykurven. Men det kan gjerne ligge et par jakker på hylla i gangen, som egentlig skulle hengt i skapet...der er jeg lat.

Eller ligger oppvasken og godgjør seg i flere dager før du plutselig oppdager at du ikke har flere tallernkner å bruke?

-Oppvaskmaskinen går minst en gang hver dag. Økonomisk? Nei. Ordentlig? ja. :-) skitten oppvask på benken er ikke noe kult...

Joda, jeg er vel egentlig nokså ryddig. Og jeg innrømmer at jeg blir i dårlig humør når ting flyter overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så verst ryddig.

Men er ingen kløpper til vindusvask. Kanskje burde gulvene vaskes oftere. Det var også noe med trappa. Glemte jeg det evinnelige støvet som sniker seg inn over alt?

Det jeg _er_ flink til er oppvask og klesvask, orker ikke griseste kjøkken og hauger av møkkete klær (som jeg for øvrig vasker litt for ofte, antakelig).

Til slutt: Jeg har mani for å utsette ting. Det hoper seg derfor opp med 'prosjekter' rundt omkring.

Helt, helt til slutt: De som leser dette vil kanskje si hvilken teori de tror på:

Mennesker som rydder og rydder rundt seg gjør det fordi

1) Det er fryktelig rotete i hodet deres.

2) Orden i hodet betyr at man må ordne rundt seg.

Det stemmer vel kanskje det du skriver tilslutt, ja. Jeg får helt kaos i hodet av å se på alt mulig som flyter rundt. Da blir jeg altså grinete og gretten, og greier ikke å tenkte ordentlig før jeg får rydda litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...