Gå til innhold

En litt kinkig sak...


spirito

Anbefalte innlegg

Som sikkert mange har fått med seg så får jeg leiligheten min i oktober, så nå bor jeg midlertidig hos en klassekamerat.

Har akkurat fått opp internett på MIN pc, og jeg surfer på MIN regning.

Problemet er at han jeg bor hos tror han kan bruke pc'en min som han vil. Han har jo vært snill som lar meg bo hos han (jeg betaler husleie) og jeg føler meg litt slem når jeg ikke vil la han låne pc'en min og surfe på min regning.

Grunnen til at jeg ikke vil låne bort pc'en er at fyren overhodet ikke vet hva han driver med, han laster ned masse dritt (virus og div. møkkating) og trykker ok på samtlige pop-ups.

Han skjønner ikke det at en pc er en personlig ting og at man ikke skal laste ned ting uten å spørre først.

Hvordan kan jeg si dette til han på en pen måte?

Vi har jo datarom på skolen som han heller kunne bruke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen får røre min pc, det er bra sikkert.

Men hvorfor bor du hos han? Det virker ynkelig og lite voksent og prate nedsettende om en som redder ræva di.

ynkelig er det da ikke Shandy..Spirito trenger råd her..

Ikke bare ,bare å sifra når man bor oss noen på den måten..Men hun betaler for seg så da burde han også betale regningen på nettet ..

Spirito begynn med at tror vi må prate litt anngående pc..

Syntes det er greit at du bruker den men ikke slipp inn alt pga..: så ramser du opp...

Så er det kjempedyrt..huff og jeg har nu egentlig ikke så god råd..men vi kan godt dele på utgiftan ..sier du med ett stort smil:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen får røre min pc, det er bra sikkert.

Men hvorfor bor du hos han? Det virker ynkelig og lite voksent og prate nedsettende om en som redder ræva di.

Jeg pratet da ikke nedsettende. Jeg sa bare at fyren har lite greie på data og at jeg ikke vil ha han surrende rundt på min pc.

Det ville jo ikke du heller hatt, sa du...

Han er en koselig fyr og jeg er takknemlig for å få leie hos han...men det er da ikke en selvfølge å dele personlige eiendeler av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...