Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ei dame jeg har hatt seksuell kontakt med har fått konstatert kjønnsvorter.

Jeg kan ikke se å ha symptomene for dette, men jeg var likevel den siste som hun hadde sex med.

Som middel for dette har hun fått Condyline 5 mg/ml.

Da hun bor i Danmark lurer jeg på hvor jeg evt. kan få tak i dette (evt. reseptfritt på apoteket)?

Hva bør jeg her gjøre? Synes det vil være unødvendig å oppsøke lege da kjønnsvortene allerede er konstatert hos personen jeg sist hadde seksuell kontakt med...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73072-kj%C3%B8nnsvorter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Behandlingen av kjønnsvorter gjøres først og fremst av kosmetisk hensyn. Det vil si - den fjerner den synlige uttrykket for at det foreligger vortevirus i huden. Iblant kan behandlingen stimulere immunsystemet til også å fjerne de viruspartiklene som ligger gjemt under hudens overflate.

Viruset er for øvrig meget utbredt i befolkningen. Mange er smittet uten å være klar over det.

Condyline selges i Norge etter resept fra lege. Det påføres kun synlige vorter. Det er derfor ikke aktuelt å behandle deg med mindre du får slike vorter.

For sikkerhets skyld anbefaler jeg deg å kontakte legen din for en vurdering av dette og om du kan ha blitt smittet av andre seksuelt overførbare sykdommer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73072-kj%C3%B8nnsvorter/#findComment-360722
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...