Gå til innhold

Utslett og svangerskapskløe?? litt langt


Gjest SS

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en del kløe om nettene i det siste, stort sett på armer og bein, men også litt på kroppen. Først trodde jeg det kunne være elveblest, men jeg har ikke den type utslett som jeg får når jeg har det.

Er det dette som kalles svangerskapskløe? Hvor lenge pleier det evt. å være. Hva annet er det som kjennertegner evt svangerskapskløen?

Jeg har også oppdaget 2 små rader med 3 prikker/nupper rett ovenfor navelen. De er på størrelsen med ett knappenålshode og de klør ikke. De er litt hovne/opphøyde. De samme typer "prikker" har jeg også noen få av på armene. Hva kan dette være?

Så til slutt; jeg oppdaget også at jeg var noe rødflekkete/flammete til venstre for navelen. Det klør heller ikke, men det er ubehagelig å ikke vite hva det kan være. Har aldri hatt den type utslett før.

Noen som kan gi meg tips og råd om hva dette kan være? Jeg bekjymrer meg sikkert unødig, men.....

Er foressten nettopp begynt på uke 15 :o)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det høres ut som om du har svangerskapskløe, en tilstand som skyldes hormonell påvirkning og strengt tatt noe man bare må leve med en stund. Mange har glede av noe som kalles hvitvask og som fås kjøpt på apoteket. Dette setter merker på klærne, så det er best å bruke det på natta.

Det andre utslettet ditt kan jeg dessverre ikke uttale meg om. Jeg synes du bør vise det til din lege. Slikt må som oftest ses, for å få en sikker diagnose. Hvis du i tillegg til dette skulle føle deg syk, bør du kontakte lege, men så lenge det ikke er plagsomt, kan det sikkert vente til du er på kontroll. Ofte får man økt tendens til kviser/talgkjertler i svangerskapet, kanskje det er det du har.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...