Gå til innhold

Hun planlegger og få sambon ufør også!


Gjest xanonymx

Anbefalte innlegg

Poster dette her også,har postet det på trygdeforum,men der er det forståelig nok ikke mange kommentarene og få*haha*,der går kansje halvparten av klientellet inn for det samme som disse jeg nevner her(det var en spøk :))

*****************************

Her kommer innlegget,som er helt fakta f:

*************

Hei,jeg lurer på hva dere mener om følgende:Jeg kjenner en kvinne som er ufør,hun har blitt ufør pga senvirkninger av oppveksten(kvinnen er nærmere 40 år nå,og ble ufør for dette for ikke så lenge siden).Det rare er at søsteren hennes også ble ufør for samme grunn noen få år straks etter henne(og søsterens sambo er langtidssykemeldt uvisst av hvilken grunn....tilsynelatende frisk og rask....!)Og nå går hun rundt og skryter av at hun skal få sin samboeren ufør også,forde det er så lettvint og legene er så lettlurte og dumme,som hun sier.Det virker som de driver og utveksler erfaringer om hvordan de skal gå frem for og få seg uføretrygdet alle fire,har skryta mye av det.Bare og sykemelde deg et år,og attføre seg et par år, og vips så blir du ufør om du ikke gir deg sier hun videre. Hun sier samtidig at hun ikke skjønner hvorfor folk gidder og jobbe når det er så lett og uføretrygde seg,og gjøre hva en vil samtidig som man får betaling for det.I tillegg jobber hun svart ved siden av.... Bør jeg tipse noen om hva hun driver med,og kan jeg det anonymt?Hvor tipser man folk om dette da?

Må tillegge at hun er ikke noen "god venn" av meg,da hadde jeg aldri tipsa,men vet uansett ikke om jeg kommer til og tipse.Men bør jeg?...

************************

Kansje dere vet hva jeg bør(en annen sak er hva jeg egentlig tør....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike folk kan like gjerne heve uføretrygd. Jeg ville i alle fall ikke hatt en spekulant i trygderettigheter i min tjeneste.

Så slipper i alle fall arbeidsgiverne å slite med folk som bruker egenmeldinger og sykemeldinger for hva det er verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg hadde tipsa, men hadde i alle fall vært inne på tanken.

Kan du skjønne at folk synes det er "status" og gå på trygd.

Jeg synes synd på disse menneskene som faktisk ikke har noe annet valg enn og "trygde" seg jeg. Det er jo de som "feaker" som alltid ødlegger for alle andre.

Imponerer meg lite når folk er trygda må jeg si.

Håper du tipser.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jøss, er det mulig?

Selv sliter jeg med store ryggplager, noe som faktisk gjør meg temmelig handikappet i forhold til jobben min. Og likevel, min store SKREKK er å bli uføretrygdet. Jeg VIL ikke før jeg ligger der omtrent.

At folk virkelig går inn for å lure systemet og/eller frivillig blir uføretrygdet før de absolutt må, ja, det er for meg en gåte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hellerikke

Slike folk kan like gjerne heve uføretrygd. Jeg ville i alle fall ikke hatt en spekulant i trygderettigheter i min tjeneste.

Så slipper i alle fall arbeidsgiverne å slite med folk som bruker egenmeldinger og sykemeldinger for hva det er verdt!

... og så skal vi, med våre skattepenger, fø på dette subbet !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En som er uføretrygdet går ned til halv lønn.

Tenk deg halv lønn resten av livet! DET hadde ikke jeg gjort frivillig.

Jobber man svart ved siden av trygda, kan det jo bli lukrativt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber man svart ved siden av trygda, kan det jo bli lukrativt!

Da melder man personen for å jobbe svart. Så blir det fort nok slutt på trygden.

Forhåpentligvis i tillegg en klekkelig bot for å ha krevd trygd uten å ha hatt rett på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde tipsa, med fult navn på alle fire! Det der går faen meg ikke an!

Jeg hadde tipsa fort som fy, og sørga for at de ikke blir uføretrygda og det er fordi det er skattepenga MINE og DINE de late jævelene bruker.. Hvorfor skal jeg jobbe og betale en del av lønna mi til staten når sånne falske og frekke folk skal leve av dem???

Sånne folk irriterer meg ikke, de gjør meg fly forbanna!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde tipsa, med fult navn på alle fire! Det der går faen meg ikke an!

Jeg hadde tipsa fort som fy, og sørga for at de ikke blir uføretrygda og det er fordi det er skattepenga MINE og DINE de late jævelene bruker.. Hvorfor skal jeg jobbe og betale en del av lønna mi til staten når sånne falske og frekke folk skal leve av dem???

Sånne folk irriterer meg ikke, de gjør meg fly forbanna!!!!

De to kvinnene som her er nevnt har allerede greid og uføretrygde seg!Samboer kan jeg imidlertid tipse om at de bør følge litt med!Svartarbeidet kan ikke dokumenteres på noe papir,men de kan sikkert følge med henne over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og så skal vi, med våre skattepenger, fø på dette subbet !!

Til syvende og sist er det vel skattepengene våre de sløser med uansett. Og gambler med våre arbeidsplasser når de utnytter arbeidsgiverne sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...