Gjest difi Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Da jeg gikk på barneskolen hadde jeg en venninne som var ganske seksuelt aktiv. Vi var omtrent 8-9 år da hun trakk meg med i aktivitetene. Det begynte forsiktig, men ble etterhvert ganske komplisert. Jeg husker fortsatt alle detaljer. Orker ikke å nevne dem opp her, men det var mye, og det er vondt å tenke på! Jeg husker også at storesøsteren hennes kom inn på rommet og sa: "her lukter det fitte!" og lo. Dette foregikk over lang tid, faktisk flere år. Husker ikke når det tok slutt. Nå sliter jeg med tankene. Jeg har ikke fortalt mannen min om denne bakgrunnen min. Har ikke kontakt med den gamle venninnen. Jeg tror nå at storesøsteren hennes gjorde det med henne, og hun gjorde det med meg. Har selv barn i den alderen, og hvis noe sånt skjer med dem blir jeg knust! Vi snakker om alt med hverandre, og jeg håper de vil fortelle meg hvis noe skjer. Men egentlig vet jeg bedre.... Vi har snakket om det å ta på seg selv, og at det er i orden. Men jeg har gjort det klart for dem at kosing med andre er noe man gjør når man er voksen. Man MÅ si nei hvis noen vil ta på tissen eller noe sånt. Vet ikke hva jeg skal si ellers. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73122-barn-utnyttet-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apostrof Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Det er bra du tar dette opp. Det er vanskelig å forklare barn at de kan si NEI i spesielle situasjoner. Kanskje løsningen kan være å lære dem å si NEI i alle situasjoner som føles utilpass for dem. Jeg mener at man ikke spesielt skal fokusere på den seksuelle delen men med andre ting. At det er en fin ting å si ifra at DETTE liker jeg ikke! Leste en plass at rollespill også var en bra ting. Hvor du f.eks holder barnet rundt håndleddet. Og barnet skal si ifra selv om det er mamma, eller noen andre som barnet kjenner. Altså ikke kun seksuell berøring, men berøring som kan være ubehagelig. Selvsagt er åpenhet mellom deg og barna viktig. Du kan prøve å forklare forskjellen mellom gode og onde hemmeligheter. At man skal ikke holde på onde hemmeligheter, du skjønner sikkert hva jeg mener. så jeg trenger sikkert ikke å utbrodere dette mer. Høres dette bra ut? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73122-barn-utnyttet-barn/#findComment-361553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apostrof Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Rollespillet skal også ta for seg gode berøringer. Hvis noen vil gi en klem for å si hei el. Det blir en slags "Hva hvis", lek. Hva hvis mamma killer deg under føttene? Hva hvis onkel/tante/venn kysser deg på munnen? osv. Du skjønte det sikkert i det første innlegget mitt, men jeg er av den typen som forklarer ting ihjel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73122-barn-utnyttet-barn/#findComment-361675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.