Gjest bjørnhild Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Jeg skal søke på jobb som sykepleier. Hva er egentlig aktuelt å ha med?? Jeg studerte noen år på universitet, men fikk ikke avlagt eksamen i alle fag. Hva med alle de strøjobbene jeg har hatt opp igjennom årene? Er dette relevant? Kassadame på Rema, lærevikar osv. osv.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tips Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Word har ok cv-maler, velg en av disse, men fjern alle overskrifter / inndelinger som ikke er relevante for deg. Og lag nye som passer bedre. Bedre med en grei en-sides cv, en en på flere sider som inneholder mye irrelevant. Først skriver du personalia. (navn, alder, adresse, alle telefonnumre du kan når på til intervju, e-postadresse..) Deretter utdannelse, skriv kun de fagene du har eksamen i, og slå sammen det som ikke er så relevant ("40 vekttall med historie og sosialøkonomi") er bedre enn en lang remse med "eldre historie 10 vekttall osv, når dette ikke er så relevant for sykepleierutdanningen). Deretter erfaring, her slår du også sammen alt som ikke er relevant (1995 - 1999: Div deltids og sommerjobber ved siden av studiene: butikk, maler, lager etc. Referanser og attester kan frevises hvis ønskelig.) Mens relevante jobber skriver du mer utførlig, og legger ved attester og har referanser (2000 - 2002; vikar i hjemmesykepleien i Ås kommune, se vedlegg 5. Referanse: Kommunelege Hans Hansen.) Så kan du ha andre overskrifter, som "sertifikater og kurs" dersom du har mye slikt, "it-kunnskaper", "referanser" interesser" osv, men pass på at det ikke blir for mye dill.Relevant utdanning og erfaring skal være hoveddelen av cv-en. Den får heller bli veldig kort. Få noen som er veldig gode i norsk til å lese korrektur! Skrivefeil tar seg dårlig ut i en søknad, vær særlig obs på orddelingsfeil og andre typer feil som ikke autokorrekturen i word tar seg av). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 75modell Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Stikk innom aetat.no og se på forskjellige CV-forslag. Jeg ville tatt med alle strø-jobber i CV'n også, jeg, men fått med at dette kun er strøjobber. Sett f.eks opp et punkt i CB'n som heter "Arbeidserfaring", deretter kan du sette som et underpunkt: "Sommerjobber" eller "diverse småjobber"...jeg vet ikke, men noe sånnt. Sjekk aetat, da, det er en ok side der om jobbsøking og slikt! :-) Lykke til, da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bjørnhild Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Word har ok cv-maler, velg en av disse, men fjern alle overskrifter / inndelinger som ikke er relevante for deg. Og lag nye som passer bedre. Bedre med en grei en-sides cv, en en på flere sider som inneholder mye irrelevant. Først skriver du personalia. (navn, alder, adresse, alle telefonnumre du kan når på til intervju, e-postadresse..) Deretter utdannelse, skriv kun de fagene du har eksamen i, og slå sammen det som ikke er så relevant ("40 vekttall med historie og sosialøkonomi") er bedre enn en lang remse med "eldre historie 10 vekttall osv, når dette ikke er så relevant for sykepleierutdanningen). Deretter erfaring, her slår du også sammen alt som ikke er relevant (1995 - 1999: Div deltids og sommerjobber ved siden av studiene: butikk, maler, lager etc. Referanser og attester kan frevises hvis ønskelig.) Mens relevante jobber skriver du mer utførlig, og legger ved attester og har referanser (2000 - 2002; vikar i hjemmesykepleien i Ås kommune, se vedlegg 5. Referanse: Kommunelege Hans Hansen.) Så kan du ha andre overskrifter, som "sertifikater og kurs" dersom du har mye slikt, "it-kunnskaper", "referanser" interesser" osv, men pass på at det ikke blir for mye dill.Relevant utdanning og erfaring skal være hoveddelen av cv-en. Den får heller bli veldig kort. Få noen som er veldig gode i norsk til å lese korrektur! Skrivefeil tar seg dårlig ut i en søknad, vær særlig obs på orddelingsfeil og andre typer feil som ikke autokorrekturen i word tar seg av). TUSEN TAKK :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.