Gå til innhold

HJELP -JOBBSØKNAD!!!


Gjest bjørnhild

Anbefalte innlegg

Gjest bjørnhild

Jeg skal søke på jobb som sykepleier. Hva er egentlig aktuelt å ha med?? Jeg studerte noen år på universitet, men fikk ikke avlagt eksamen i alle fag. Hva med alle de strøjobbene jeg har hatt opp igjennom årene? Er dette relevant? Kassadame på Rema, lærevikar osv. osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Word har ok cv-maler, velg en av disse, men fjern alle overskrifter / inndelinger som ikke er relevante for deg. Og lag nye som passer bedre.

Bedre med en grei en-sides cv, en en på flere sider som inneholder mye irrelevant.

Først skriver du personalia. (navn, alder, adresse, alle telefonnumre du kan når på til intervju, e-postadresse..)

Deretter utdannelse, skriv kun de fagene du har eksamen i, og slå sammen det som ikke er så relevant ("40 vekttall med historie og sosialøkonomi") er bedre enn en lang remse med "eldre historie 10 vekttall osv, når dette ikke er så relevant for sykepleierutdanningen).

Deretter erfaring, her slår du også sammen alt som ikke er relevant (1995 - 1999: Div deltids og sommerjobber ved siden av studiene: butikk, maler, lager etc. Referanser og attester kan frevises hvis ønskelig.) Mens relevante jobber skriver du mer utførlig, og legger ved attester og har referanser (2000 - 2002; vikar i hjemmesykepleien i Ås kommune, se vedlegg 5. Referanse: Kommunelege Hans Hansen.)

Så kan du ha andre overskrifter, som "sertifikater og kurs" dersom du har mye slikt, "it-kunnskaper", "referanser" interesser" osv, men pass på at det ikke blir for mye dill.Relevant utdanning og erfaring skal være hoveddelen av cv-en. Den får heller bli veldig kort.

Få noen som er veldig gode i norsk til å lese korrektur! Skrivefeil tar seg dårlig ut i en søknad, vær særlig obs på orddelingsfeil og andre typer feil som ikke autokorrekturen i word tar seg av).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom aetat.no og se på forskjellige CV-forslag.

Jeg ville tatt med alle strø-jobber i CV'n også, jeg, men fått med at dette kun er strøjobber. Sett f.eks opp et punkt i CB'n som heter "Arbeidserfaring", deretter kan du sette som et underpunkt: "Sommerjobber" eller "diverse småjobber"...jeg vet ikke, men noe sånnt.

Sjekk aetat, da, det er en ok side der om jobbsøking og slikt! :-)

Lykke til, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørnhild

Word har ok cv-maler, velg en av disse, men fjern alle overskrifter / inndelinger som ikke er relevante for deg. Og lag nye som passer bedre.

Bedre med en grei en-sides cv, en en på flere sider som inneholder mye irrelevant.

Først skriver du personalia. (navn, alder, adresse, alle telefonnumre du kan når på til intervju, e-postadresse..)

Deretter utdannelse, skriv kun de fagene du har eksamen i, og slå sammen det som ikke er så relevant ("40 vekttall med historie og sosialøkonomi") er bedre enn en lang remse med "eldre historie 10 vekttall osv, når dette ikke er så relevant for sykepleierutdanningen).

Deretter erfaring, her slår du også sammen alt som ikke er relevant (1995 - 1999: Div deltids og sommerjobber ved siden av studiene: butikk, maler, lager etc. Referanser og attester kan frevises hvis ønskelig.) Mens relevante jobber skriver du mer utførlig, og legger ved attester og har referanser (2000 - 2002; vikar i hjemmesykepleien i Ås kommune, se vedlegg 5. Referanse: Kommunelege Hans Hansen.)

Så kan du ha andre overskrifter, som "sertifikater og kurs" dersom du har mye slikt, "it-kunnskaper", "referanser" interesser" osv, men pass på at det ikke blir for mye dill.Relevant utdanning og erfaring skal være hoveddelen av cv-en. Den får heller bli veldig kort.

Få noen som er veldig gode i norsk til å lese korrektur! Skrivefeil tar seg dårlig ut i en søknad, vær særlig obs på orddelingsfeil og andre typer feil som ikke autokorrekturen i word tar seg av).

TUSEN TAKK :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...