Gå til innhold

Glasur til sjokkoladekake...


Mizar

Anbefalte innlegg

Noen som har en oppskrift på glasur til sjokkoladekake i langpanne? Har selv en veldig god en, men den ser ikke pen ut... den stivner aldri og deler seg..... jeg er ute etter en slik som legger seg om et stivt lag på toppen... og som ser helt glatt ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tantra1365380376

Har du oppskrift på en glasur da?

Om du har laget en helt vanlig skjokolade skuffkake er det vel en enkel glasur du vil ha. Lagde en slik kake idag og her er oppskriften på glasuren:

100 g smør

250g melis

2ss kakao

1 ts vaniljesukker

2ss kaffe

1 eggeplomme

smelt smøret og sikt det tørre i.

La det avjkøle seg lit før du rører inn en eggeplomme.

Smaker godt. Garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tantra1365380376

det skal jeg prøve.... men stivner den da?

Selvfølgelig stivner den. Helt sikkert. Ser helt vanlig ut bare at du slipper problemet med at den skiller eller klumper seg.

Lykker til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GLASUR

200 g melis

1 ss kakao

4 ss kaffe (flytende, ja)

4 ss smør som smeltes

Rør alt godt sammen i en liten kjele og ha utover kaka mens den fortsatt er litt varm. Pynt evt. før glasuren stivner.

Dette er kanskje lite til en langpannekake, du kan godt doble porsjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantra1365380376

det skal jeg prøve.... men stivner den da?

Tror Lovisa blander glasur oppskriftene sine litt. Dette er en helt enkel og vanlig glasur. Ikke krem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...