Gå til innhold

Hva vil jeg få i dagpenger?


Gjest minna

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om noen kan fortelle meg hvor mye som er vanlig å få i dagpenger, jeg?

jeg har nå hatt jobb i to år, og hatt en lønn på 300.000.

Mens jeg søker andre jobber kommer jeg til å melde meg arbeidsledig, og får jo da dagpenger. Stemmer det at dette utgjør 80% av den lønnen jeg har hatt hittil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det står en god del om dette her:

http://www.aetat.no/InfoWeb/rettigheter/index.html

Men de skriver at "Stønaden utgjør pr. dag 2,4 promille (2,4 tusendeler) av dagpengegrunnlaget og utbetales for fem dager i uken. Et dagpengegrunnlag på kr. 100.000 gir kr. 240 pr. dag. Dette blir i gjennomsnitt 62,4 prosent av tidligere inntekt før skatt."

Dersom du ikke har mottatt andre ytelser enn lønnen din, er ditt dagpengegrunnlag 300000, og du vil da (med mine begrensede matematikkunnskaper) få ca 720 kroner pr dag. 52 uker ganger 5 dager ganger 720 kroner blir 187200, som er 62,4 prosent av 300000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det står en god del om dette her:

http://www.aetat.no/InfoWeb/rettigheter/index.html

Men de skriver at "Stønaden utgjør pr. dag 2,4 promille (2,4 tusendeler) av dagpengegrunnlaget og utbetales for fem dager i uken. Et dagpengegrunnlag på kr. 100.000 gir kr. 240 pr. dag. Dette blir i gjennomsnitt 62,4 prosent av tidligere inntekt før skatt."

Dersom du ikke har mottatt andre ytelser enn lønnen din, er ditt dagpengegrunnlag 300000, og du vil da (med mine begrensede matematikkunnskaper) få ca 720 kroner pr dag. 52 uker ganger 5 dager ganger 720 kroner blir 187200, som er 62,4 prosent av 300000.

Takk, det var oppklarende! Skal også lese den linken du sendte meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...