Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt diabetes i 8 år nå. Seksual-livet har vært rimelig bra i alle år. I det siste året har jeg merket at potensen ikke er så bra som jeg skulle ønske. Hvordan skal jeg vite at dette er en naturlig reduksjon av potens av alder(50 år) eller at dette er pga. diabetes? Jeg kan opplyse om at jeg ved hjelp av insulin har god kontroll med sykdommen. Jeg er klar over at dette er spørsmål som jeg kan ta opp med min lege.Det gjør jeg sikkert også, men det kan være greit å få høre andres erfaring også. Jeg hadde også satt pris på om dr. Vaaler kunne gitt meg noen råd. På forhånd takk.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7321-potensproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest svaaler

Hei

Mange menn med og uten diabetes forteller om "potensproblemer". Jeg antar at du mener ereksjonssvikt det vil si at penis ikke holder seg så stiv som du ønsker ved seksuell aktivitet. Man snakker ofte om alvorlig ereksjonssvikt (hvor man ikke klarer å gjennomføre normale samleier) eller moderat ereksjonssvikt hvor dette er et problem av og til.

Menn med diabetes har økt risiko for dette og det kan både skyldes en nerveskade og nedsatt blodstrøm til penis. På den annen side opplever mange menn moderate ereksjonsproblemer som også kan være knyttet til samlivsproblemer og for stort forbruk av alkohol.

Det er i dag lett å undersøke dette og vi har god behandling for de fleste. Jeg synes derfor du skal ta dette opp med din egen lege ved neste besøk.

Vennlig hilsen Stein Vaaler

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7321-potensproblemer/#findComment-36078
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...