Gå til innhold

"Ettersykdommer" vanlig ved lungebetennelse?

Anbefalte innlegg

Jeg ble ferdig med en pencillinkur (Ery-Max) for en uke siden, som jeg tok i nesten to uker pga lungebetennelse.

Jeg har ikke vært på noen kontroll etterpå, for å sjekke at det virkelig er borte, men jeg følte meg jo bra. Hosten var helt borte, da jeg avsluttet kuren.

I går begynte jeg å føle meg "groggy" og dårlig igjen. Sjekket tempen, ingen feber.

I dag morges var jeg dårlig. Almenn sykdomsfølelse, følelse av feber, småfrossen og ullen i hodet, samt svimmel. Typisk sånn man føler seg når man har en eller annen infeksjon, og brygger på feber....

Jeg tok tempen istad (midt på dagen), og enda så elendig jeg føler meg, så var det bare ½ grads feber (altså 37,5°C) Det rare er at jeg merker den halve graden utrolig godt, og den påvirker veldig.

Jeg natar at dette bare er forsmaken på noe som venter på å slå ut. FAEN også. Jeg har ikke tid til å bli syk nå! Jeg har planer om noe SVÆRT viktig i neste uke....

Hva gjør jeg?

Er det vanlig eller lett å få noe ettersleng, eller en påfølgende infeksjon etter en sykdom som lungebetennelse? Er det den som blusser opp igjen kanskje? (Men jeg hoster jo ikke!)

Hjelp meg noen, jeg gruer meg så fælt om jeg holder på å bli syk igjen!!

Bør jeg gå til legen, eller gambler jeg litt om jeg lar være..? Dumt spørsmål, men jeg har så liten lyst å innse fakta akkurat nå....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73218-ettersykdommer-vanlig-ved-lungebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...