Gå til innhold

ung ufør


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det er ung ufør. Vanlig er på nesten 8000 kr.

Takk for svar! Endelig. Dette har jeg prøvd å få svar på lenge. 8000 BRUTTO er altså vanlig ufør 100%.

Jeg har prøvd å spørre folk (har ikke lyst å ringe Trygdekontoret) som jeg kjenner som er trygdet, men enten så har de ikke lyst til å svare (det er vel dem som har såpass mye at folk blir misunnelig kanskje!) eller så VET de ikke, utrolig nok. Om det er brutto eller ikke. Husker ikke. Er ikke sikker.

Merkelige greier.

Men nå VET jeg. Endelig.

Jeg har nemlig 11800 bto selv som 100% attføring etter et helt liv i arbeid, og syntes det ville være urettferdig om folk som aldri hadde vært i jobb skulle ha 8000 UTBETALT, noe som ville være mer enn jeg har nå. Da hadde jeg blitt sur.

Skal LØNNE seg å jobbe har jeg fått høre.

Da lønner det seg LITT iallefall. Så vidt det er.

Jeg har lagt merke til svarene dine. Jobber du innen det offentlige eller noe? Bare nysjerrig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Endelig. Dette har jeg prøvd å få svar på lenge. 8000 BRUTTO er altså vanlig ufør 100%.

Jeg har prøvd å spørre folk (har ikke lyst å ringe Trygdekontoret) som jeg kjenner som er trygdet, men enten så har de ikke lyst til å svare (det er vel dem som har såpass mye at folk blir misunnelig kanskje!) eller så VET de ikke, utrolig nok. Om det er brutto eller ikke. Husker ikke. Er ikke sikker.

Merkelige greier.

Men nå VET jeg. Endelig.

Jeg har nemlig 11800 bto selv som 100% attføring etter et helt liv i arbeid, og syntes det ville være urettferdig om folk som aldri hadde vært i jobb skulle ha 8000 UTBETALT, noe som ville være mer enn jeg har nå. Da hadde jeg blitt sur.

Skal LØNNE seg å jobbe har jeg fått høre.

Da lønner det seg LITT iallefall. Så vidt det er.

Jeg har lagt merke til svarene dine. Jobber du innen det offentlige eller noe? Bare nysjerrig....

Nei, men jeg har fightet mot trygde- og sosialkontoret i mange år og har nok litt "klisterhjerne" når det gjelder slike ting. Men summer forandrer seg hele tiden. Dersom du sjekker trygdehjelpen.no finner du nok den eksakte summen for minstepensjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det 'minstetakst' for VANLIG 100% ufør da?

Trodde UNG ufør var mer jeg?

I 2001 var minstetrygden 92 100 i året dvs 7675 kr pr mnd. Nå har jo grunnbeløpet gått opp så det stemmer nok med ca 8000 kr.

Ikke mye å bli fet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...