Gå til innhold

Langvarig feber og hoste

Anbefalte innlegg

Hei, min samboer ha nå vært slått ut med høy feber og hoste i en uke. Feberen svinger mellom 38.5 og 40. Hun er slapp, har ingen apetitt, hoster kontinuerlig og har derfor søvnproblemer. De første 3 dagene var hun også kvalm og kastet opp. Hun har holdt sengen hele tiden, men viser ingen tegn til bedring. I går var vi hos legevakten, og jeg ble overrasket over at det ikke ble tatt f.eks blodprøve etter 6 dager med feber. Legen konstanterte kun at halsen hennes ikke var betent, lyttet på henne, og sendte henne hjem med hostesaft og sovemedisin. Etter å ha lest litt på disse sidene synes jeg symptomene minner om lungebetennelse. Har også tenkt på legionella siden vi nettopp har vært i syden (aircondition på hotell), og at hun har hatt sommerjobb hvor hun har vært mye i kontakt med turister fra hele verden. Det er mulig jeg er hysterisk, men etter 7 dager med såpass høy feber er vel en mer omstendig undersøkelse på sin plass? Prøver her siden vi allerede har forsøkt legevakten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73285-langvarig-feber-og-hoste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Det er vanskelig å gi en betryggende vurdering av dette pr. brev, men hvis hun fortsatt har så høy temperatur, ville nok jeg vurdert å rekvirere et røntgenbilde av lungene samt noen orienterende blodprøver. Ettersom dere føler dere utrygge på situasjonen, foreslår jeg at dere kontakter en ny lege. Lungebetennelse er en mulig diagnose.

Har hun noe oppspytt/slim som er misfarget? Gult/ grønnt eller blodig? Surkler det i brystet når hun puster? eller bobler, nar du holder hendene inntil lungene? Det er ihvertfall noen symptomer på eventuell lungebetennelse i tillegg til høy feber.Oppsøk en ny lege, viss hun ikke blir bedre...lykke til og god bedring=:)det ville ihvertfall jeg gjordt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...