Gå til innhold

Skjermer


favn

Anbefalte innlegg

Nyinnkjøpt 19" Hansol i drift. Det første sjokket etter at alt ble så svææært har nesten begynt å legge seg (har hatt 17" til nå).

Men... hvis jeg sier at nå har all tekst blitt litt hakkete. Bokstavene er ikke helt jevne og fine, strekene er liksom litt ufullendte. Skjønner dere hva jeg mener?

Hva handler dette om? Oppløsning? Kan jeg gjøre noe med en eller annen innstilling eller 'blir det bare sånn' med nokså stor skjerm? Hvis ikke dette handler om innstillinger, hva kan jeg gjøre ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Du bør øke oppløsningen til 1024 x 768 eller helst 1280 x 1024 og øk skriftstørrelsen til f eks 120%. Prøv deg fram, det er smak og behag. Fargeantallet bør være så høyt som mulig, men det avhenger av skjermkortet og hva det kan prestere. Oppdateringsfrekvens er også viktig. Se i håndboka for skjermen og sammenlign med håndboka for skjermkortet hva de sammen kan prestere. Sett skjermtype til riktig eller evt last ned driver til skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør øke oppløsningen til 1024 x 768 eller helst 1280 x 1024 og øk skriftstørrelsen til f eks 120%. Prøv deg fram, det er smak og behag. Fargeantallet bør være så høyt som mulig, men det avhenger av skjermkortet og hva det kan prestere. Oppdateringsfrekvens er også viktig. Se i håndboka for skjermen og sammenlign med håndboka for skjermkortet hva de sammen kan prestere. Sett skjermtype til riktig eller evt last ned driver til skjermen.

Breeeems litt... Dette var mye på en gang. Jeg prøver littegranne og kommer tilbake til deg. Smartingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Breeeems litt... Dette var mye på en gang. Jeg prøver littegranne og kommer tilbake til deg. Smartingen :)

Jeg har visst vært på tynn is her og det er godt å komme tilbake til noe jeg har peiling på :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke i dag, jeg har noe å feire.

Gratulerer (?) på litt etterskudd med etellerannet :)

Nå har jeg også greid å finne fine innstillinger. Det hele er en fryd. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Gratulerer (?) på litt etterskudd med etellerannet :)

Nå har jeg også greid å finne fine innstillinger. Det hele er en fryd. Takk.

Det var da så lite :-) Tidlig oppe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...