Gå til innhold

Utslett rundt øynene


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Hva kan det komme av, at jeg i ca. de to siste ukene har hatt noe rødt utslett-liknende spesielt rundt det ene øyet (ikke veldig synlig). Svir litt når jeg tar fuktighetskrem på. Har ikke brukt noen ny sminke eller krem i det siste.

Noen forslag til hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg ville anbefalt deg å se på hva den fuktighetskremen inneholder. Dersom den inneholder mineralolje, ville jeg nok latt være å bruke den under øynene iallefall. Mineraloljer er f.eks. parafin og vaselin og blir brukt i nesten alle kremer/shampo og til og med babyoljer. De blir brukt så mye fordi de ikke harskner. Jeg har fått kortisonpreparater på blå resept av hudlegen ved sykehuset i flere år p.g.a. at jeg har sterk allergi overfor bl.a. stoffer som inneholder parafin. Har nettopp oppdaget at disse inneholder, ja, nettopp parafin. Kjekt å oppdage dette etter så mange år med plager. Det er jo ikke rart en aldri blir frisk! Jeg kuttet imidlertid ut kortisonen da jeg begynte med nye kremer basert på vegetabilske oljer. Ble helt god, men jeg visste ikke på den tiden at det var kortisonen, d.v.s. mineraloljen jeg reagerte så sterkt mot. Kremer basert på vegetabilske oljer er heller ikke dyrere enn de med mineraloljer. Håper det hjelper deg. Lykke til!

Hilsen Bente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hei!

Jeg ville anbefalt deg å se på hva den fuktighetskremen inneholder. Dersom den inneholder mineralolje, ville jeg nok latt være å bruke den under øynene iallefall. Mineraloljer er f.eks. parafin og vaselin og blir brukt i nesten alle kremer/shampo og til og med babyoljer. De blir brukt så mye fordi de ikke harskner. Jeg har fått kortisonpreparater på blå resept av hudlegen ved sykehuset i flere år p.g.a. at jeg har sterk allergi overfor bl.a. stoffer som inneholder parafin. Har nettopp oppdaget at disse inneholder, ja, nettopp parafin. Kjekt å oppdage dette etter så mange år med plager. Det er jo ikke rart en aldri blir frisk! Jeg kuttet imidlertid ut kortisonen da jeg begynte med nye kremer basert på vegetabilske oljer. Ble helt god, men jeg visste ikke på den tiden at det var kortisonen, d.v.s. mineraloljen jeg reagerte så sterkt mot. Kremer basert på vegetabilske oljer er heller ikke dyrere enn de med mineraloljer. Håper det hjelper deg. Lykke til!

Hilsen Bente!

Tusen takk for informasjon! Skulle gjerne hatt en slik krem med vegetabilske oljer, kan du gi meg navnet på den du bruker? Kjøpes på helsekost-butikker eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for informasjon! Skulle gjerne hatt en slik krem med vegetabilske oljer, kan du gi meg navnet på den du bruker? Kjøpes på helsekost-butikker eller?

Hei! Jeg kan dessverre ikke gi navnet på enkeltprodukter her på denne siden, da det ikke er lov. Prøv på helsekostbutikk eller apotek. Lykke til!

Hilsen Bente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hei! Jeg kan dessverre ikke gi navnet på enkeltprodukter her på denne siden, da det ikke er lov. Prøv på helsekostbutikk eller apotek. Lykke til!

Hilsen Bente!

Hvilken teit regel er det som sier at dere ikke kan gi navn på kremer? Det er da første gang jeg har hørt om det på en webside. Skriv det på et hemmelig språk da eller noe...Lag en setning der første bokstaven i hvert ord staver navnet på kremen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken teit regel er det som sier at dere ikke kan gi navn på kremer? Det er da første gang jeg har hørt om det på en webside. Skriv det på et hemmelig språk da eller noe...Lag en setning der første bokstaven i hvert ord staver navnet på kremen! :-)

Hei, er enig i at det er teit, når jeg selv har fått hjelp av disse produktene. Problemet er at dette selges via en klubb (abbonement) og det er det ikke lov å fortelle om til andre. Hadde det blitt solgt på apotek el.lignende så hadde det muligens vært lov. Ser jo at folk skriver navnet på det ene preparatet etter det andre. Jeg har fått advarsel, så jeg tør ikke å gjøre det på den måten du sier heller.

Sorry - Bente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...