Gå til innhold

Er pc´n min stappfull av små nysgjerrige spioner?


Gjest alle nick er opptatt

Anbefalte innlegg

Gjest alle nick er opptatt

*hehe*Ifølge tv2(hjelper deg) så er den det!Den oppfører seg akkurat slik de beskriver der,og værre og værre blir det(den kjører sitt eget lille liv uten at jeg trykker på en jæ**a tast!).

Så da trenger jeg gode råd fra dere da,jeg vet jo ikke om noen annen plass og spørre for sambo´n er like grønn som meg.

Jeg trenger masse gode tips om hvor på nettet jeg finner alle slags gratisprogrammer som hindrer hacking og andre spioner.Har prøvd ut og innstallert tipset til tv2,men burde vel ha enda mere(?).

Ingenting funker her tilogmed musa til pc´n henger etter og reagerer ikke som den skal,og skal jeg ta bort en bokstav i en setning når jeg driver og skriver innlegget her,ja da forsvinner et helt ord osv.

Så tips ivei om gratise program,og forklar hvordan jeg går frem for og innstallere det rette programmet på siden dere anbefaler.For jeg trenger og få alt inn med tesje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ha en brannmur. Tiny Personal Firewall er gratis og kan lastes ned fra nettet.

Brannmuren begynner man med ETTER man har fått ryddet opp PCen, for å forhindre nye problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med dette:

Først kjører du en virussjekk. http://housecall.antivirus.com/ er gratis, oppdatert og du trenger ikke å installere noe.

Finner den virus på maskinen, følg instruksjoner for å bli kvitt dem, og kjør deretter virussjekk igjen til det er rent.

Deretter avinstallerer du alle programmer du ikke bruker (fra Legg til/fjerne programmer i kontrollpanelet).

Hvis du ser mange ikoner nede ved klokken betyr det at du har programmer som kjører i bakgrunnen hele tiden, som du kanskje ikke har behov for å kjøre. Hvordan du slår dem av varierer fra program til program, spør om du trenger hjelp.

Deretter laster du ned Ad-Aware fra http://www.download.com/ og kjører full sjekk på maskinen med det. La programmet slette alt det finner. Hvis du har programmer som ikke virker skikkelig etter dette, betyr det at disse programmene inneholdt spyware, "spionprogrammer" som sendte informasjon om dine surfevaner etc. ut på nettet. Avinstaller i så fall disse programmene, og spør om hjelp her til å finne spionfrie alternativer til dem.

Når du har gjort dette, kjører du diskopprydding (for å slette unødvendige filer). Den finner du ved å høyreklikke på harddisken i Windows Utforsker og velge Egenskaper. Hak av for å slette alt.

Deretter starter du maskinen i sikkermodus (F8 under oppstart) og kjører grundig scandisk (dette tar lang tid) og så defragmentering (dette tar også lang tid). Disse finner du i Start-menyen, under Programmer > Tilbehør > Systemverktøy. Når dette er ferdig kan du omstarte maskinen igjen, denne gangen uten å trykke F8. Forhåpentligvis er ting litt bedre da.

For å vedlikeholde dette, installer et antivirusprogram og helst også en brannmur, og vær nøye med hva du laster ned og installerer. Pass også på å oppdatere Windows med jevne mellomrom, det finner du under Verktøy-menyen i Internet Explorer. Last ned alle sikkerhetsoppdateringer, og kikk igjennom de andre oppdateringene for å se hva som trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du trenger er en pille eller to mot paranoia :))

Og en privatpraktiserende datadoktor til pcen, som kan fikse for deg.

Gå og vogg!

Hvorfor svarer du på dette innlegget flisepikk,når du ikke har noe seriøst og komme med?Jeg ba om gode råd forde pc´n min ikke fungerer lenger,ikke dine sure miner.Stått opp på feil fot?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alle nick er opptatt

Brannmuren begynner man med ETTER man har fått ryddet opp PCen, for å forhindre nye problemer :)

Tusen takk for gode tips,dette skal jeg følge opp til punkt og prikke.Det er så frustrerende når ingenting fungerer på pc´n,og det har ingenting med paranoia og gjøre,men alle vil vel at pc´n skal fungere best mulig!Thanks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Gå og vogg!

Hvorfor svarer du på dette innlegget flisepikk,når du ikke har noe seriøst og komme med?Jeg ba om gode råd forde pc´n min ikke fungerer lenger,ikke dine sure miner.Stått opp på feil fot?:P

Javel.

Det virker litt for omfattende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...