Gå til innhold

Lus...

Gjest TakknemligForSvar:)

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nylig tatt to kurer med Prioderm Liniment mot lus.Lurer i den forbindelse på om eggene som er igjen i håret mitt(de sitter ved roten,gjenstridige i mitt lange,tjukke hår selv med lusekam)inneholder levende lus fortsatt??Sånn at jeg aldri kommer ut av "luse-sirkelen"??Eller dør alt som er inne i eggene også ved bruk av linimentet?

Er litt bekymra..Håper noen vet svar!På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73298-lus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter du har tatt kuren må du fortsette med å gre håret med lusekammen. De lusene du finner er sannsynligvis døde, men det betyr ikke nødvendigvis at du er kvitt lusen. De kan ha lagt egg som ikke har forsvunnet under kuren, og hvis du ikke bruker lusekammen så klekkes disse høyst sannsynlig ut igjen - og da har du det gående igjen.

Hvis du har tatt 2 kurer og gredd håret hver dag med lusekam, men fortsatt har lus, så er det et dårlig tegn for det betyr at lusene er resistente og kan være vanskelig å bli kvitt. Hva du skal gjøre hvis så er tilfelle vet jeg ikke.

På den eldste jenta har jeg hatt to kurer. Jeg var ikke obs på at jeg måtte bruke lusekam så hyppig etter første kuren, ergo de kom tilbake. Vi tok en kur til og har vært flinke til å gre - nå ser de ut til å forsvinne. Den yngste datteren min ser ut til å klare seg med en kur.

Husk å gre på undersiden av håret - og hvis du har tykt hår så gre det lagvis. Dra kammen fra hårroten og helt ut - ikke i etapper slik som man vanligvis gjør når man børster. Hvis du har så tykt hår at du må børste det først, så gjør det og legg så børsten i en liten plastpose i fryseren over natten - slik at du kan bruke den neste dag. Avslutt så med lusekammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73298-lus/#findComment-362085
Del på andre sider

Etter du har tatt kuren må du fortsette med å gre håret med lusekammen. De lusene du finner er sannsynligvis døde, men det betyr ikke nødvendigvis at du er kvitt lusen. De kan ha lagt egg som ikke har forsvunnet under kuren, og hvis du ikke bruker lusekammen så klekkes disse høyst sannsynlig ut igjen - og da har du det gående igjen.

Hvis du har tatt 2 kurer og gredd håret hver dag med lusekam, men fortsatt har lus, så er det et dårlig tegn for det betyr at lusene er resistente og kan være vanskelig å bli kvitt. Hva du skal gjøre hvis så er tilfelle vet jeg ikke.

På den eldste jenta har jeg hatt to kurer. Jeg var ikke obs på at jeg måtte bruke lusekam så hyppig etter første kuren, ergo de kom tilbake. Vi tok en kur til og har vært flinke til å gre - nå ser de ut til å forsvinne. Den yngste datteren min ser ut til å klare seg med en kur.

Husk å gre på undersiden av håret - og hvis du har tykt hår så gre det lagvis. Dra kammen fra hårroten og helt ut - ikke i etapper slik som man vanligvis gjør når man børster. Hvis du har så tykt hår at du må børste det først, så gjør det og legg så børsten i en liten plastpose i fryseren over natten - slik at du kan bruke den neste dag. Avslutt så med lusekammen.

Hei Zirine!

Takk for svar!

Det med lusekammen visste jeg ikke,og jo mer jeg tenker på lus nå,jo mer klør det på de stedene det helst ikke skal.Det kan jo være innbillning,men jeg skal starte opp med lusekammen igjen.Kanskje jeg for sikkerhets skyld burde sette igang med luseshampo også??En ting er sikkert:Jeg hater lus..!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73298-lus/#findComment-362788
Del på andre sider

Hei Zirine!

Takk for svar!

Det med lusekammen visste jeg ikke,og jo mer jeg tenker på lus nå,jo mer klør det på de stedene det helst ikke skal.Det kan jo være innbillning,men jeg skal starte opp med lusekammen igjen.Kanskje jeg for sikkerhets skyld burde sette igang med luseshampo også??En ting er sikkert:Jeg hater lus..!!

Nei, du skal ikke bruke shampoo eller behandling for sikkerhets skyld. Det har blitt meg fortalt og jeg har lest det flere steder at det er uheldig. Antagelig er det fordi det er med på å gjøre lusene resistente, jeg vet ikke ..

Bruk lusekammen hyppig og hvis du ikke er kvitt lusene innen 10 dager så tar du en ny kur (ikke shampoo) og starter på'n igjen med å gre.

Lykke til - det er et pes - I know :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73298-lus/#findComment-362801
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...