Gå til innhold

Hundefolk, se her!


leenie

Anbefalte innlegg

Den første måneden nå har jeg gitt hunden min ProPlans valpefôr, men nå kunne jeg tenkt meg å bytte. ProPlan selges ikke i den zoo-forretningen jeg bruker mest, og så syns jeg det lukter forferdelig! Men så er spørsmålet; Eukanuba eller Hills?

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fôrer med ProPlan, men begynnte med Hills. Måtte bytte av samme grunn som deg.

Men uansett, både Eukanuba og Hills er kvalitetsfôr. "Rolls Royce blant hundefôr", som en kenneleier sa en gang.

Jeg holder allikevel en knapp på Hills..

Oppdretterene til hunden min fôrer kun på det bl.a.

Vel, husker ikke forskjellen i fett etc, så det blir bare min personlige "feeling".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fôrer med ProPlan, men begynnte med Hills. Måtte bytte av samme grunn som deg.

Men uansett, både Eukanuba og Hills er kvalitetsfôr. "Rolls Royce blant hundefôr", som en kenneleier sa en gang.

Jeg holder allikevel en knapp på Hills..

Oppdretterene til hunden min fôrer kun på det bl.a.

Vel, husker ikke forskjellen i fett etc, så det blir bare min personlige "feeling".

Kan jeg spørre hva slags hund du har? Eller om du vet hvilket av merkene som har det beste fôret for store raser?

Takk for svar,foressten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hva slags hund du har? Eller om du vet hvilket av merkene som har det beste fôret for store raser?

Takk for svar,foressten :)

Riesenschnauzer.

Eukanuba fikk Large Breed-fôr for et par år siden husker jeg, og i dag på hundetreningen fikk jeg prøver på Large Breed i Hills, så de har tydeligvis også fått det etter at jeg måtte kutte det ut.

Det har jo ikke ProPlan (har ihvertfall aldri sett det), så kanskje jeg skulle byttet jeg også. Hm.

Hvilken rase har du?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riesenschnauzer.

Eukanuba fikk Large Breed-fôr for et par år siden husker jeg, og i dag på hundetreningen fikk jeg prøver på Large Breed i Hills, så de har tydeligvis også fått det etter at jeg måtte kutte det ut.

Det har jo ikke ProPlan (har ihvertfall aldri sett det), så kanskje jeg skulle byttet jeg også. Hm.

Hvilken rase har du?

:-)

Jeg har rottweiler. Tispe.

Jeg jobbet i zoo-butikk før, og da anbefalte vi Eukanuba, men det er jo også det dyreste... Så mulig det var derfor... Mitt ansvarsområde var heste-avdelingen, så jeg holdt meg ikke så oppdatert på hund. Angrer på det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rottweiler. Tispe.

Jeg jobbet i zoo-butikk før, og da anbefalte vi Eukanuba, men det er jo også det dyreste... Så mulig det var derfor... Mitt ansvarsområde var heste-avdelingen, så jeg holdt meg ikke så oppdatert på hund. Angrer på det nå.

Typisk hundefolk å drive med hest også, hehe. Jeg også. Dressur.

Ja, men da vet du sikkert best om fôr selv..:-)

Du burde sammenligne innhold. Min veterinærvenninne anbefaler begge to ettersom jeg husker. De selger det.

Jaja, lett skal det ikke være

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk hundefolk å drive med hest også, hehe. Jeg også. Dressur.

Ja, men da vet du sikkert best om fôr selv..:-)

Du burde sammenligne innhold. Min veterinærvenninne anbefaler begge to ettersom jeg husker. De selger det.

Jaja, lett skal det ikke være

:-)

Hehe, ja hest og hund er en ganske vanlig kombinasjon. Jeg drev med sprangridning da. Hunden elsker å være på ridestevner, for det kryr jo av andre bikkjer der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Det er det samme om du bruker eukanuba eller hills. Du kjøper ofte etter hvem som har anbefalt produktet liksom. mange oppdrettere bruker å anbefale eukanuba, fordi de selv "tjener" på det, de har avtale med produsent, og det er det samme med hills. Spør om å få prøvepakker på begge sortene, så ser du hva slags for hunden din liker best...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja hest og hund er en ganske vanlig kombinasjon. Jeg drev med sprangridning da. Hunden elsker å være på ridestevner, for det kryr jo av andre bikkjer der :)

Jeg har hest, men ingen egen hund. (men til gjenngjeld så er jeg stamgjest på hundepensjonatet som er nærmeste nabo til stallen)

Skulle jeg hatt hund så ville jeg hatt en Irsk Ulvehund ,Alaskan Malmute eller Bearded Collie.

(PÅ pensjonatat fòrer vi kun med ANF fòr foressten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hest, men ingen egen hund. (men til gjenngjeld så er jeg stamgjest på hundepensjonatet som er nærmeste nabo til stallen)

Skulle jeg hatt hund så ville jeg hatt en Irsk Ulvehund ,Alaskan Malmute eller Bearded Collie.

(PÅ pensjonatat fòrer vi kun med ANF fòr foressten)

Jeg hadde hest, men ingen hund. Nå har jeg hund, men ingen hest. Hadde vært trivelig med begge deler... Men jeg er jo storfornøyd med hunden da, så vi får klare oss uten rideturer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med Eukanuba, men det har vi med Hills.

Vi byttet fra Hills valpefor (large breed) til Pro-Plan laks og ris, og ble kvitt eksem og pelsproblemer på Scnuppa. (Labradortispe, 1,5 år)

Så hvis jeg måtte bytte, ville jeg ha valgt Eukanuba.

Vi sper også på med rå bein (med en del kjøtt på), overkokt ris og pasta. Tror det er viktig at de ikek bare får tørrfor! Hunden er sunn og frisk, pelsen er blank fin og eksemfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...