Gå til innhold

Plikt-besøk til gamle


Gjest Timari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den ene bestemora mi besøker jeg ikke i det hele tatt fordi hun bor for langt unna - og ikke er interessert i familien min mer, og den andre bestemora mi besøker jeg fordi jeg vil. Det er så koselig å høre gamle historier, nye historier om hva det yngste søskenbarnet mitt sier og gjør av ymse ting (søskenbarnet mitt er 6). Og så serveringa da.. "Jeg har dessverre ikke så mye å by på" kan gamla si etter at hun har satt fram 3 forskjellige kaker og middagen er på kok.. Kjempekoselig!

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min mormor levde, storkoste jeg meg i hennes selskap. Savner utrolig mye det å være litt sammen med eldre mennesker.

Min bestefar fikk jeg aldri møtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefaren min besøker jeg fordi jeg vil :) Han er 88 år gammel og et herlig menneske, full av humor. Har alltid vært spesielt glad i han og mormora mi.

Farmora og farfaren min har jeg aldri hatt noe nært forhold til selv om de bor i samme by og har sett de endel. Har bare aldri hatt følelsen av at de har vært glad i oss barnebarna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carisma1365380365

Den ene bestemora mi besøker jeg ikke i det hele tatt fordi hun bor for langt unna - og ikke er interessert i familien min mer, og den andre bestemora mi besøker jeg fordi jeg vil. Det er så koselig å høre gamle historier, nye historier om hva det yngste søskenbarnet mitt sier og gjør av ymse ting (søskenbarnet mitt er 6). Og så serveringa da.. "Jeg har dessverre ikke så mye å by på" kan gamla si etter at hun har satt fram 3 forskjellige kaker og middagen er på kok.. Kjempekoselig!

mvh,

Sånn skal ei riktig god bestemor være! Å, skulle ønske jeg hadde det. Min døde da jeg var 6 år, og jeg husker henne bare vagt. Hun var snillheten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt begge deler, kanakje...? :o)

Besteforeldrene mine begynner å bli gamle, og jeg besøker dem ihvertfall en gang i uka. det er som regel meg de ringer til hvis de trenger hjelp til pratiske ting. Min morfar er en usedvanlig flott person som lever et stille og rolig liv og trives med det. Min mormor er særdeles aktiv og nekter å innse det faktumet at hun er blitt 84 år. Hun kjører bil på korte turer, reiser rundt i landet og besøker venninner, drar på hyttetur med venninner og koser seg. hun kan samtidig være en "pain in the neck" fordi hun vil ha ting gjort når det HASTER ifølge henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg er det litt begge deler. De to jeg har igjen begynner å bli gamle og jeg vet ikke hvor lenge jeg har dem. Men det blir desverre ikke så alt for ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg vil. Men ettersom de bor i Frankrike (jeg er halvt fransk), så har jeg bare råd til å ville besøke dem noen ganger. Jeg er fattig student, og de gangene jeg drar på ferie vil jeg jo også dra andre steder enn til Provence hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun min morfar igjen av mine besteforeldre. Jeg skulle ønske at jeg besøkte han fordi jeg ville - men fordi han aldri har brydd seg nevneverdig om sine barnebarn, vært interessert, eller gitt noe av seg selv, føles det dessverre ikke naturlig.

Pliktbesøk synes jeg er uverdig for alle parter.Derfor besøker jeg ikke min morfar hverken av plikt eller lyst. Trist, kanskje, men ærlig, i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørkenvandreren

Historisk sett har jeg besøkt 3 av plikt og 1 av lyst. Nå har sistemann vært såpass redusert en tid, at han også har blitt plikt.... That's life...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har besteforeldre er heldige. Jeg husker såvidt min ene bestemor - hun døde da jeg var 4-5 år.

Min mor mistet sin mor når hun var 4 år, så det sier seg selv at henne har jeg ikke annet enn et bilde av.

Jeg er en attpåklatt som det heter og jeg elsker mine foreldre over alt, men det er ikke så gøy å tenke på alderen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg vil. Men ettersom de bor i Frankrike (jeg er halvt fransk), så har jeg bare råd til å ville besøke dem noen ganger. Jeg er fattig student, og de gangene jeg drar på ferie vil jeg jo også dra andre steder enn til Provence hvert år.

Det kan jeg ikke forstå...jeg kunne godt ha reist til Provence i hver ferie!

Hvor i Provence bor de hen, forresten? Jeg har bodd i Aix-en-Pce.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jeg ikke forstå...jeg kunne godt ha reist til Provence i hver ferie!

Hvor i Provence bor de hen, forresten? Jeg har bodd i Aix-en-Pce.

De bor i Manosque, en liten by/landsby ca to timers kjøring fra Marseille. Et av mine søskenbarn bor i Aix, nydelig by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...