Gå til innhold

Melde virussender


Aika

Anbefalte innlegg

Jeg får virusmail av en person hele tiden. Personen er klar over det, PCen har blitt overstyrt, og benyttet som "slave" for å gjøre ugang mot andre - og han selv.

Jeg er lei og lurer på hvor man kan melde fra om sånn, så han får fikset maskinen sin. Virker ikke akkurat som han er intr. i det, siden han VET han sender ut virus.

Jeg aner ikke hvem han er eller hvordan han har fått tak i emailen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ser på emailadressen hvem han har konto hos.

online.no er f.eks telenor, c2i.net er tele2, tiscali.no - tiscali .. etc

Så sender du en mail til supportavdelingen deres (vanligvis support@ ..) og får dem til å stenge kontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser på emailadressen hvem han har konto hos.

online.no er f.eks telenor, c2i.net er tele2, tiscali.no - tiscali .. etc

Så sender du en mail til supportavdelingen deres (vanligvis support@ ..) og får dem til å stenge kontoen.

Hvem er det som har frisurf??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som har frisurf??

telenor

Men er du helt sikker på at det er han som sender mailene? Noen virus jukser det til slik at det ser ut som det er andre avsendere enn det er.

I outlook express finner du den egentlige avsenderen ved å høyreklikke på mailen og velge details.

Da står adressen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

telenor

Men er du helt sikker på at det er han som sender mailene? Noen virus jukser det til slik at det ser ut som det er andre avsendere enn det er.

I outlook express finner du den egentlige avsenderen ved å høyreklikke på mailen og velge details.

Da står adressen der.

Det var ikke jeg som stilte det opprinnelige spørsmålet, men jeg er fryktelig plaget av det samme selv. Jeg har gått inn på alternativer og funnet den egentlige avsenderadressen, og det er en som jeg kjenner. Nå har han ikke hatt maskina oppe siden julaften, så han forstår ikke helt hvordan dette skjer. Greit å si fra til frisurf da, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...