flisa Skrevet 20. september 2002 Skrevet 20. september 2002 Når man møter en AR-registrert bil - så ser i alle fall ikke jeg NESTEN forskjell på de to bokstavene. Hva var galt med de "vanlige" bokstavene som var før? - Det er både stygt og uleselig, -synes 0 Siter
Tornerose Skrevet 20. september 2002 Skrevet 20. september 2002 Jeg liker de nye skiltene jeg... 0 Siter
flisa Skrevet 20. september 2002 Forfatter Skrevet 20. september 2002 Jeg liker de nye skiltene jeg... Hvorfor det? For at ingen skal kunne "ta nummeret ditt"? Må man LIKE de sånn utseendemessig, eller skal de fungere til det de er til, nemlig vise til omverdenen hvilket nummer man har? Slikt burde ikke være en "motesak". 0 Siter
Tornerose Skrevet 20. september 2002 Skrevet 20. september 2002 Hvorfor det? For at ingen skal kunne "ta nummeret ditt"? Må man LIKE de sånn utseendemessig, eller skal de fungere til det de er til, nemlig vise til omverdenen hvilket nummer man har? Slikt burde ikke være en "motesak". Jeg aner ikke. Jeg oppdaget plutselig at mange biler hadde helt andre skilt enn det jeg var vant til og synes de ser fine ut. Jeg har ikke peiling på formålet med dette. 0 Siter
flisa Skrevet 20. september 2002 Forfatter Skrevet 20. september 2002 Jeg aner ikke. Jeg oppdaget plutselig at mange biler hadde helt andre skilt enn det jeg var vant til og synes de ser fine ut. Jeg har ikke peiling på formålet med dette. *lol* 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 20. september 2002 Skrevet 20. september 2002 Jeg synes de var stiligere. Så litt mer moderne ut på en måte. 0 Siter
flisa Skrevet 20. september 2002 Forfatter Skrevet 20. september 2002 Jeg synes de var stiligere. Så litt mer moderne ut på en måte. Jada, - men det er vel ikke det som er vitsen? 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 20. september 2002 Skrevet 20. september 2002 Jada, - men det er vel ikke det som er vitsen? Nja, tja, nei, jo, nei det er vel ikke det. Godt poeng, flisa. Nå må jeg slutte å være overfladisk, hehe. 0 Siter
Gjest Gubbfan Skrevet 20. september 2002 Skrevet 20. september 2002 Sakset fra en tilfeldig valgt side etter et søk på Google.com «-Dagens skilt er 1,6 millimeter tykke og relativt tunge. De nye skiltene blir kun 1 millimeter tykke. Reduksjonen i tykkelse medfører at skiltet blir 30 prosent lettere, noe som faktisk resulterer i at landets skiltprodusenter vil spare hele 18 tonn aluminium i året. Det nye skiltet blir 52 centimeter bredt. I likhet med dagens skilt blir de derfor for brede for skiltplatene på en del bruktimporterte amerikanske biler og enkelte sportsbiler. Vegdirektoratet foreslår derfor å innføre en miniatyrvariant av det nye skiltet. Bredden på 30,3 centimeter gjenspeiler en engelsk fot, som er 30,4 centimeter. Miniatyrskiltet blir 8,5 centimeter høyt.-» Som sagt, for de som lurer, søk på Google. 0 Siter
Streken Skrevet 20. september 2002 Skrevet 20. september 2002 Sakset fra en tilfeldig valgt side etter et søk på Google.com «-Dagens skilt er 1,6 millimeter tykke og relativt tunge. De nye skiltene blir kun 1 millimeter tykke. Reduksjonen i tykkelse medfører at skiltet blir 30 prosent lettere, noe som faktisk resulterer i at landets skiltprodusenter vil spare hele 18 tonn aluminium i året. Det nye skiltet blir 52 centimeter bredt. I likhet med dagens skilt blir de derfor for brede for skiltplatene på en del bruktimporterte amerikanske biler og enkelte sportsbiler. Vegdirektoratet foreslår derfor å innføre en miniatyrvariant av det nye skiltet. Bredden på 30,3 centimeter gjenspeiler en engelsk fot, som er 30,4 centimeter. Miniatyrskiltet blir 8,5 centimeter høyt.-» Som sagt, for de som lurer, søk på Google. Hmm... og jeg som trodde det _kun_ var nok en EU-tilpasning. :-) Konjakk i kveld? 0 Siter
Gjest Gubbfan Skrevet 20. september 2002 Skrevet 20. september 2002 Hmm... og jeg som trodde det _kun_ var nok en EU-tilpasning. :-) Konjakk i kveld? Konjakk? Ska væra gla' om det blir 33 cl med utvanna mærramig fra Carlsberg. Gu' som jæ savner Bud'en. En kan drekke Budweiser og pisse Ringnes, you know. Ha en edru aften 0 Siter
Streken Skrevet 20. september 2002 Skrevet 20. september 2002 Konjakk? Ska væra gla' om det blir 33 cl med utvanna mærramig fra Carlsberg. Gu' som jæ savner Bud'en. En kan drekke Budweiser og pisse Ringnes, you know. Ha en edru aften Edru aftener er oppskrytt! *venter på at klokka skal bli 8* 0 Siter
BettyBlue Skrevet 20. september 2002 Skrevet 20. september 2002 Syns den nye skrifttypen er veldig retrofin! Men i begynnelsen trodde jeg det var utenlandske registreringsskilter. 0 Siter
rufsetufsa Skrevet 21. september 2002 Skrevet 21. september 2002 Mener å ha lest at det er noe med EU-tilpasning. 0 Siter
Gjest Z@pvir Skrevet 21. september 2002 Skrevet 21. september 2002 Mener å ha lest at det er noe med EU-tilpasning. Har dere hørt at det systemet som skal ta de som ikke betaler i bomstasjonene ikke greier å skille de nye tallene fra hverandre da? Samt at de ansatte der heller ikke greier å lese tallene korrekt. Hehe. Har resultert at folk plutselig har fått ei regning fra en bomstasjon de aldri har hørt om. 0 Siter
rufsetufsa Skrevet 21. september 2002 Skrevet 21. september 2002 Har dere hørt at det systemet som skal ta de som ikke betaler i bomstasjonene ikke greier å skille de nye tallene fra hverandre da? Samt at de ansatte der heller ikke greier å lese tallene korrekt. Hehe. Har resultert at folk plutselig har fått ei regning fra en bomstasjon de aldri har hørt om. Ja, tenkte akkurat på det. Morsomt det, at de går bortifra et system som fungerte bare for å tilfredsstille EU. Leste at man sparte metall pga de nye skiltene var lettere, men det er jo ikke akkurat sparing når det må produseres to sett. For de må jo gå bort fra de nye skiltene. *ler* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.