Gå til innhold

Hvorfor i huleste har de velgt ny skrifttype på reg.skilt til bilene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker de nye skiltene jeg...

Hvorfor det? For at ingen skal kunne "ta nummeret ditt"? Må man LIKE de sånn utseendemessig, eller skal de fungere til det de er til, nemlig vise til omverdenen hvilket nummer man har? Slikt burde ikke være en "motesak".

Hvorfor det? For at ingen skal kunne "ta nummeret ditt"? Må man LIKE de sånn utseendemessig, eller skal de fungere til det de er til, nemlig vise til omverdenen hvilket nummer man har? Slikt burde ikke være en "motesak".

Jeg aner ikke. Jeg oppdaget plutselig at mange biler hadde helt andre skilt enn det jeg var vant til og synes de ser fine ut. Jeg har ikke peiling på formålet med dette.

Annonse

Sakset fra en tilfeldig valgt side etter et søk på Google.com

«-Dagens skilt er 1,6 millimeter tykke og relativt tunge. De nye skiltene blir kun 1 millimeter tykke. Reduksjonen i tykkelse medfører at skiltet blir 30 prosent lettere, noe som faktisk resulterer i at landets skiltprodusenter vil spare hele 18 tonn aluminium i året.

Det nye skiltet blir 52 centimeter bredt. I likhet med dagens skilt blir de derfor for brede for skiltplatene på en del bruktimporterte amerikanske biler og enkelte sportsbiler. Vegdirektoratet foreslår derfor å innføre en miniatyrvariant av det nye skiltet. Bredden på 30,3 centimeter gjenspeiler en engelsk fot, som er 30,4 centimeter. Miniatyrskiltet blir 8,5 centimeter høyt.-»

Som sagt, for de som lurer, søk på Google.

Sakset fra en tilfeldig valgt side etter et søk på Google.com

«-Dagens skilt er 1,6 millimeter tykke og relativt tunge. De nye skiltene blir kun 1 millimeter tykke. Reduksjonen i tykkelse medfører at skiltet blir 30 prosent lettere, noe som faktisk resulterer i at landets skiltprodusenter vil spare hele 18 tonn aluminium i året.

Det nye skiltet blir 52 centimeter bredt. I likhet med dagens skilt blir de derfor for brede for skiltplatene på en del bruktimporterte amerikanske biler og enkelte sportsbiler. Vegdirektoratet foreslår derfor å innføre en miniatyrvariant av det nye skiltet. Bredden på 30,3 centimeter gjenspeiler en engelsk fot, som er 30,4 centimeter. Miniatyrskiltet blir 8,5 centimeter høyt.-»

Som sagt, for de som lurer, søk på Google.

Hmm... og jeg som trodde det _kun_ var nok en EU-tilpasning. :-)

Konjakk i kveld?

Hmm... og jeg som trodde det _kun_ var nok en EU-tilpasning. :-)

Konjakk i kveld?

Konjakk? Ska væra gla' om det blir 33 cl med utvanna mærramig fra Carlsberg. Gu' som jæ savner Bud'en. En kan drekke Budweiser og pisse Ringnes, you know.

Ha en edru aften

Konjakk? Ska væra gla' om det blir 33 cl med utvanna mærramig fra Carlsberg. Gu' som jæ savner Bud'en. En kan drekke Budweiser og pisse Ringnes, you know.

Ha en edru aften

Edru aftener er oppskrytt!

*venter på at klokka skal bli 8*

Annonse

Mener å ha lest at det er noe med EU-tilpasning.

Har dere hørt at det systemet som skal ta de som ikke betaler i bomstasjonene ikke greier å skille de nye tallene fra hverandre da?

Samt at de ansatte der heller ikke greier å lese tallene korrekt. Hehe.

Har resultert at folk plutselig har fått ei regning fra en bomstasjon de aldri har hørt om.

Har dere hørt at det systemet som skal ta de som ikke betaler i bomstasjonene ikke greier å skille de nye tallene fra hverandre da?

Samt at de ansatte der heller ikke greier å lese tallene korrekt. Hehe.

Har resultert at folk plutselig har fått ei regning fra en bomstasjon de aldri har hørt om.

Ja, tenkte akkurat på det. Morsomt det, at de går bortifra et system som fungerte bare for å tilfredsstille EU.

Leste at man sparte metall pga de nye skiltene var lettere, men det er jo ikke akkurat sparing når det må produseres to sett. For de må jo gå bort fra de nye skiltene. *ler*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...