livus Skrevet 20. september 2002 Skrevet 20. september 2002 Jeg er plaget av kroniske munnsår/sprekker i munnvikene, det er ikke herpes. Dette har jeg hatt hele livet, men de siste to årene har det "utvidet seg" til også å gjelde områder oppover overleppen. Disse "nye sprekkene" væsker, klør og svir, særlig ved inntak av mat (gjelder uansett hvilke matvarer, med unntak av helt tørre ting som knekkebrød, brød etc.). Har forsøkt flere typer salver og kremer uten nevneverdig resultat. Jeg lurer rett og slett på hva det kan komme av, og ikke minst hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det. Det er både plagsomt og vondt, men også selvfølgelig stygt. 0 Siter
Gjest Numenor Skrevet 23. september 2002 Skrevet 23. september 2002 Hei! Jeg har opplevd at sprekker i munnvikene kan skyldes sopp. Det er faktisk ganske vanlig ! Prøv å smøre med canesten krem som du får kjøpt på apoteket. Smør flere ganger daglig i 3 dager. Smør deretter med Bacimycin salve i et par dager. Begynner det ikke å gro etter dette bør du ta en tur til legen - det kan også være en allergisk reaksjon. PS: Slutt å smøre med canesten hvis det blir verre, da er det nok ikke sopp ! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.