Gå til innhold

citoyen eller andre datageni og engelskoversettere


Gjest alle nick er opptatt

Anbefalte innlegg

Gjest alle nick er opptatt

Tusen takk for gode tips tidligere, Jeg skal ta tipsene til etterrettning når jeg får tid!

Nå nettopp har jeg kjørt programmet ad-adware bare for og ta en test,og følgende informasjon fikk jeg etter scanningen var fullført:

Summary:1 identified processes,177 identified registry keys,1 identified folders,15 identified files,19 running processes,194 components regognized,0 components ignored,194 new components.

Trykker jeg på "show log",så får jeg bl.a. denne infoen:Memory scan result:Total modules found:19, suspicious modules found:1.Lengre ned står det bl.a.:suspicious key found:177.

Jeg forstår selvsagt noe av denne engelsken,men hva betyr dette direkte oversatt?Betyr det at pc´n min er full av unødvendig søppel?og hva?

Har endel musikkfiler osv jeg vil beholde,vil disse gå an og lagre på disketter eller tar det for stor plass?hva med og brenne over på cd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den lister opp alt den har funnet...hvor mange som har registrerings kode (ikke spyw) osv. Den har ikke funnet noen den burde slette. Den sletter kun program som sniker seg på når du laster ned andre program. Som for eksempel reklame popup osv. Den vil aldri slette dine muslikkfiler eller program du har valgt å laste ned.

Når man laster ned audiogalaxy for eksempel, kommer flere programmer med på kjøpet. Sponsorer til audiogalaxy. Andre ting du laster ned kan ha farligere tedenser...program du ikke vet om eller har blitt advart om vil følge med, som får tilgang på maskinen din.

hum...fikk jeg forklart dete leslig tro *lol*

ellers håper jeg citoyen også vil svare...hun kan sikkert forklare mye mer og mer utdypende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lister opp alt den har funnet...hvor mange som har registrerings kode (ikke spyw) osv. Den har ikke funnet noen den burde slette. Den sletter kun program som sniker seg på når du laster ned andre program. Som for eksempel reklame popup osv. Den vil aldri slette dine muslikkfiler eller program du har valgt å laste ned.

Når man laster ned audiogalaxy for eksempel, kommer flere programmer med på kjøpet. Sponsorer til audiogalaxy. Andre ting du laster ned kan ha farligere tedenser...program du ikke vet om eller har blitt advart om vil følge med, som får tilgang på maskinen din.

hum...fikk jeg forklart dete leslig tro *lol*

ellers håper jeg citoyen også vil svare...hun kan sikkert forklare mye mer og mer utdypende.

"Den lister opp alt den har funnet...hvor mange som har registrerings kode (ikke spyw)"

Helt feil!

Registry er der Windows lagrer informasjon om programmer som er installert på PCen. Dette har -ingenting- med programmenes registreringskoder å gjøre. De identifiserte registernøklene er spyware.

"Den har ikke funnet noen den burde slette."

Jo, alt den lister opp er ting som bør slettes. Den lister ikke opp ting som ikke bør slettes.

"Den vil aldri slette dine muslikkfiler eller program du har valgt å laste ned."

Dette stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Summary:1 identified processes,177 identified registry keys,1 identified folders,15 identified files,19 running processes,194 components regognized,0 components ignored,194 new components."

Alt som står listet opp som "identified" her er spyware. Men dette trenger du egentlig ikke se så nøye på. Det du gjør er å klikke på knappen nede i hjørnet for å gå videre. Da kommer du til et vindu der du kan hake av for alt du vil slette. Slett alt som kommer i listen der.

"Betyr det at pc´n min er full av unødvendig søppel?og hva?"

Ja, det betyr det. En god del av det er nok såkalte cookies, som blir lagret på maskinen din når du surfer på web, og som brukes til å spore websidene du surfer på. I tillegg viser informasjonen at minst ett spywareprogram er installert på maskinen din og kjører i bakgrunnen hele tiden og sender ut informasjon på nettet om hvor du surfer etc.

"Har endel musikkfiler osv jeg vil beholde,vil disse gå an og lagre på disketter eller tar det for stor plass?hva med og brenne over på cd?"

Musikkfiler er generelt for store til å lagre på diskett. Vanligvis vil det ta ca 3 disketter per sang. Brenne på CD er en mye bedre løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alle nick er opptatt

"Den lister opp alt den har funnet...hvor mange som har registrerings kode (ikke spyw)"

Helt feil!

Registry er der Windows lagrer informasjon om programmer som er installert på PCen. Dette har -ingenting- med programmenes registreringskoder å gjøre. De identifiserte registernøklene er spyware.

"Den har ikke funnet noen den burde slette."

Jo, alt den lister opp er ting som bør slettes. Den lister ikke opp ting som ikke bør slettes.

"Den vil aldri slette dine muslikkfiler eller program du har valgt å laste ned."

Dette stemmer.

Forstår jeg deg rett så er pc´n min stappefull av spyware?

Og jeg bør slette alt programmet ad-adware ramser opp og noterer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alle nick er opptatt

"Summary:1 identified processes,177 identified registry keys,1 identified folders,15 identified files,19 running processes,194 components regognized,0 components ignored,194 new components."

Alt som står listet opp som "identified" her er spyware. Men dette trenger du egentlig ikke se så nøye på. Det du gjør er å klikke på knappen nede i hjørnet for å gå videre. Da kommer du til et vindu der du kan hake av for alt du vil slette. Slett alt som kommer i listen der.

"Betyr det at pc´n min er full av unødvendig søppel?og hva?"

Ja, det betyr det. En god del av det er nok såkalte cookies, som blir lagret på maskinen din når du surfer på web, og som brukes til å spore websidene du surfer på. I tillegg viser informasjonen at minst ett spywareprogram er installert på maskinen din og kjører i bakgrunnen hele tiden og sender ut informasjon på nettet om hvor du surfer etc.

"Har endel musikkfiler osv jeg vil beholde,vil disse gå an og lagre på disketter eller tar det for stor plass?hva med og brenne over på cd?"

Musikkfiler er generelt for store til å lagre på diskett. Vanligvis vil det ta ca 3 disketter per sang. Brenne på CD er en mye bedre løsning.

Så svaret ditt først nå!

Tusen takk forresten,du er en knupp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Den lister opp alt den har funnet...hvor mange som har registrerings kode (ikke spyw)"

Helt feil!

Registry er der Windows lagrer informasjon om programmer som er installert på PCen. Dette har -ingenting- med programmenes registreringskoder å gjøre. De identifiserte registernøklene er spyware.

"Den har ikke funnet noen den burde slette."

Jo, alt den lister opp er ting som bør slettes. Den lister ikke opp ting som ikke bør slettes.

"Den vil aldri slette dine muslikkfiler eller program du har valgt å laste ned."

Dette stemmer.

Takk for hjelpen :) nå har jeg lastet ned den nyeste versjonen, men problemet med innloggingen til banken er ikke blitt borte :(

Ja, så feil kan man ta og så sikker kan man være hehe

Fint jeg fikk oppklart hvor totalt missforstått jeg hadde gjort. ;o)

Hva skulle vi ha gjort uten deg? :-D

Har du noen forslag om hva det kan være ang. banken, så hadde jeg vært svært glad for å høre det ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...