Lora Skrevet 21. september 2002 Skrevet 21. september 2002 .....og det er MEGET jevnt! Jeg bor i Tyskland, men siden jeg ikke har noen interesse av å skifte til tysk statsborgerskap kan jeg heller ikke stemme. Vet ikke hvor mye dere følger med på dette i Norge. Kanskje er det bare spesielt interesserte som er oppdatert? Det er nå engang slik at Tyskland er et betydelig land i Europa og det bør ikke være helt uinteressant hvem som vinner i morgen. For de som ikke vet det så står det mellom Schröder (SPD) og Stoiber (CDU). Det er bare å håpe at Schröder vinner! Folk jeg kjenner her er redde for at Stoiber skal vinne, det ville være et skritt tilbake. Forøvrig har Schröder-regjerningen Europas beste utenriksminister; Joschka Fischer! (partiet "die Grünen") Han er genial! 0 Siter
citoyen Skrevet 21. september 2002 Skrevet 21. september 2002 Jepp, det vet jeg Hadde jeg bodd i Tyskland ville jeg stemt på Schröder, men når sant skal sies tror jeg ikke resultatet vil få så ekstremt mye å si for den praktiske politikken i årene framover, i alle fall ikke innenlands. Ettersom det er så jevnt vil jo den nye kansleren uansett ha omtrent halve "stortinget" mot seg, og småpartiene er akkurat store nok til å kunne vippe ting i den ene eller den andre retning uansett om det er SPD eller CDU/CSU som vinner. Tysklands ansikt utad er kanskje det som blir mest påvirket. Men det er i grunn ikke så lite bare det, i disse globaliseringstider. 0 Siter
Lora Skrevet 21. september 2002 Forfatter Skrevet 21. september 2002 Jepp, det vet jeg Hadde jeg bodd i Tyskland ville jeg stemt på Schröder, men når sant skal sies tror jeg ikke resultatet vil få så ekstremt mye å si for den praktiske politikken i årene framover, i alle fall ikke innenlands. Ettersom det er så jevnt vil jo den nye kansleren uansett ha omtrent halve "stortinget" mot seg, og småpartiene er akkurat store nok til å kunne vippe ting i den ene eller den andre retning uansett om det er SPD eller CDU/CSU som vinner. Tysklands ansikt utad er kanskje det som blir mest påvirket. Men det er i grunn ikke så lite bare det, i disse globaliseringstider. Eben! Det er ikke bare data du har greie på! 0 Siter
citoyen Skrevet 21. september 2002 Skrevet 21. september 2002 Eben! Det er ikke bare data du har greie på! Hehe, nei, jeg håper i alle fall at jeg ikke er HELT enspora i interessene mine 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.