threzi Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Av og til får jeg det får meg at alt er min feil. Senest i går kveld fant jeg ut at det var min skyld at jeg ble seksuelt misbrukt som barn. Argumentet mitt var at hvis ikke jeg hadde sett at mamma ble slått, så hadde jeg aldri blitt utsatt for noe så grusomt. Jeg vet at det ikke er min skyld, men av og til tar stemmene overhånd og til slutt tror jeg at alt er min skyld. I det siste har jeg hatt ganske kraftige flashback med skjelvinger, kaldsvetting og så hyler jeg som bare det. Heldigvis skal jeg få begynne å bearbeide. Det ser jeg fram til, eller gjør jeg egentlig det. det får tiden vise.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73528-hva-feiler-det-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest victoria80 Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Takk for at du svarte meg på innlegget lengre nede på denne siden.Det satte jeg virkelig stor pris på. Trist å høre at du har det forferdelig nå, og det er fint at du kan begynne å bearbeide det sammen med en psykolog.Vil også si at det er IKKE din skyld at du ble utsatt for insect. Det er heller noe i veien med ham som gjorde alt det vonde mot deg. Vil bare si stå på.Dette ordner seg nok etter hvert, og lykke til med behandlingen. Koz fra Victoria 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73528-hva-feiler-det-meg/#findComment-364133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
agapetos Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Takk for at du svarte meg på innlegget lengre nede på denne siden.Det satte jeg virkelig stor pris på. Trist å høre at du har det forferdelig nå, og det er fint at du kan begynne å bearbeide det sammen med en psykolog.Vil også si at det er IKKE din skyld at du ble utsatt for insect. Det er heller noe i veien med ham som gjorde alt det vonde mot deg. Vil bare si stå på.Dette ordner seg nok etter hvert, og lykke til med behandlingen. Koz fra Victoria kjære deg! om jeg bare kunne holde rundt deg akkurat nå og ta bort alt det vonde... om jeg bare kunne trekt for gardinene så alle de vonde minnene dine forsvant. jeg kan ikke gjøre det, men kan fortelle deg det som er sant: DET VAR IKKE DIN SKYLD!!! lenge lenge lenge trodde jeg det samme. og en del av meg tror det fortsatt. men se det utenfra. ei lita jente ser sin mor bli slått. og en stor kjempe, i et barns øyne, får svi fordi man kaskje har fått vite at slikt skjer når man ser på ting man ikke skal se. men hvem her er det som har stemmerett? hvem her er det som sitter med makten? ikke den lille jenta iallefall. om den lille jenta hadde bedt om det med ord, om den lille jenta hadde likt alt som ble gjort mot henne, hadde den enda ikke vært den lille jentas feil. det er fortsatt overgrep. overgrep på det groveste. og det er ikke din feil. så for all del, ikke tro det! det hadde nok skjedd om du ikke så mor bli slått, dessverre. er glad på dine vegne for at du skal begynne å prate om det nå. det fortjener du. ta ett skritt av gangen og ta deg god tid. det er en lang og smertefull vei å gå. noen ganger har du bare lust til å gi opp. gå tilbake til den lille, svarte, mørke kroken hvor dine tanker bare var dine og hvor ingen kunne nå deg. men når det skjer skal du gå litt til! og litt til! og enda litt til! du klarer det! stor klem fra agapetos 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73528-hva-feiler-det-meg/#findComment-364175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.