Gå til innhold

Hva koster et lån på 100.000 kr?


Gjest får det ikke til

Anbefalte innlegg

Gjest får det ikke til

Har vurdert å kjøpe meg leilighet, men sliter litt med regninga! Noen som kan hjelpe meg å regne ut hva et lån på 100.000 kr koster med effektiv rente på 8%? Når det er tatt hensyn til prisveks, inflasjon, skattefordeler pga lånet osv.. Er altså ute etter realkostnadene ved å ha et lån på 100.000 kroner.

Tusen takk for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lurer framdeles

Sjekk lånekalkulatorer på DnB og Husbanken. Tror du må bruke nominell rente.

Du kan vel regne ca 1000,-/mnd per 100.000 i lån.

Takk for svar. 1000kr pr mnd?! pr 100.000? Det var ikke det jeg mente.Det blir jo i så fall 12% effektiv rente pr år, og det stemmer ikke. Mener realrenta skal ligge under 5%, men er bare interessert i regnestykket for hvordan man kommer fram til denne prosentsatsen. Takk for forslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et spørsmål som bankene har folk ansatt til å svare på. Hvorfor tar du ikke kontakt med banken din og ber om samtale med en lånerådgiver?

De fleste bankene har nettsider med bl.a. informasjon om boliglån, inkl. en lånekalkulator.

Ta takhøyde for at du skal kunne tåle en viss prosents økning i låneutgiftene pr mnd, det er det tryggeste. Ikke lån til "smertegrensen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jobber i bank

100 000 på 5 års nedbetaling koster 2040.- med annuitetslån.

Det var da lite lån til en leilighet?

640.- er mnd.rentekostnadene i førsten, og det gir en skattelette på 179 kroner. (28 %).

Var det svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...