Gå til innhold

Hvor finner jeg innstillingen.....


molli

Anbefalte innlegg

Et eller annet sted på datamaskinen, finnes det et sted der man kan angi hvor mange minutter skjermen skal stå urørt før den kobler fra internettoppkoblingen.

Jeg finner ikke igjen stedet hvor dette gjøres. Jeg vil forlenge tiden betraktelig, for nå har jeg jo ADSL.

Noen som kan si meg "stien" man går for å endre denne innstillingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Startmenyen -innstillinger - kontrollpanel- skjerm

Men....det har vel ikke noe med internett å gjøre? Det er skjermspareren som står der. Den slår seg på etter fem minutters inaktivitet på PC'en.

Eller mener du.....Er det slik med alle datamaskiner at den innstillingen skjermspareren har, gjelder for internett-tilkoblingen også? Inntrer screensaveren, så brytes internett oså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke skjermen som skal stå urørt, det er maskinen som ikke skal ha fått noe input fra mus eller tastatur :)

Innstillingen avhenger av hva slags programvare du bruker til å koble til ADSL. NGT har ikke en slik innstilling i det hele tatt, siden man ikke trenger et oppkoblingsprogram. Har du Telenor eller en annen leverandør som krever oppkobling via ekstra programvare, finnes denne innstillingen et sted i dette programmet. Har du Telenor kan du få svaret i løpet av en time ved å fylle ut dette skjemaet: https://www.online.no/cgi-bin/mailskjema.cgi?form=xpressmail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke skjermen som skal stå urørt, det er maskinen som ikke skal ha fått noe input fra mus eller tastatur :)

Innstillingen avhenger av hva slags programvare du bruker til å koble til ADSL. NGT har ikke en slik innstilling i det hele tatt, siden man ikke trenger et oppkoblingsprogram. Har du Telenor eller en annen leverandør som krever oppkobling via ekstra programvare, finnes denne innstillingen et sted i dette programmet. Har du Telenor kan du få svaret i løpet av en time ved å fylle ut dette skjemaet: https://www.online.no/cgi-bin/mailskjema.cgi?form=xpressmail

Jeg fant det. Det stod i den aller første boksen, den grønne som popper opp når man klikker på Telenors ADSL-ikon. Der sto det angitt i sekunder (!).

Så nå må jeg regne ut hvor mange tusen sekunder det er i f.eks. en time eller to :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant det. Det stod i den aller første boksen, den grønne som popper opp når man klikker på Telenors ADSL-ikon. Der sto det angitt i sekunder (!).

Så nå må jeg regne ut hvor mange tusen sekunder det er i f.eks. en time eller to :-)

Går det ikke an å bare slå av hele greia da? Det er jo ingen vits i å ha automatisk frakobling med ADSL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å bare slå av hele greia da? Det er jo ingen vits i å ha automatisk frakobling med ADSL.

Nei, det så ikke sånn ut. Det var kun et felt å fylle ut, og det var antall sekunder. Ingen andre steder å hake av eller stille inn...

Synes det virker som om Telenor, til tross for reklamen om å "være på nett hele tiden", egentlig ØNSKER at folk ikke skal være oppkoblet hele tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det så ikke sånn ut. Det var kun et felt å fylle ut, og det var antall sekunder. Ingen andre steder å hake av eller stille inn...

Synes det virker som om Telenor, til tross for reklamen om å "være på nett hele tiden", egentlig ØNSKER at folk ikke skal være oppkoblet hele tiden....

Prøv å sette 0 i det feltet. Da skal den i teorien aldri koble fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det så ikke sånn ut. Det var kun et felt å fylle ut, og det var antall sekunder. Ingen andre steder å hake av eller stille inn...

Synes det virker som om Telenor, til tross for reklamen om å "være på nett hele tiden", egentlig ØNSKER at folk ikke skal være oppkoblet hele tiden....

Telenor har valgt en rotete løsning.

*heie på konkurrentene* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...