huufsa Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Jeg er fyllt med en intens forakt for meg selv! Voksne jenta! Som aldri klarer å bli voksen... - som aldri klarer å ta ansvar... - for meg selv... - for barn og hjem... og omgivelser generelt! Alt jeg gjør og har gjort i hele mitt liv blir feil... jeg tar alltid feil valg... uansett! Og jeg ... som 34-åring lar meg fortsatt styre av andre... det er det enkleste... for da ligger ikke ansvaret på meg..., liksom.... Også blir andre fornøyd med meg... så fint..! Men her er jeg.. alene... jeg hater den som har blitt 'meg'.. jeg ødelegger meg selv... jeg 'skader' meg... - bruker maten til 'selvskading'... - det var det psyk. sa... - det jeg driver med er en form for selvskading... jeg spiser til jeg blir syk... også hater jeg meg selv for det... og jeg spiser enda mer... fordi jeg hater meg selv... - for å døyve smerten?? - er det det som er 'greia'...? Jeg tenker ikke... jeg bare føler... og kjenner at jeg blir kvalmere og kvalmere... - av meg selv... og alt jeg stapper i meg... Dette er det jeg skammer meg mest over i livet mitt... Hvordan kan noen i det hele tatt like meg??? Jeg er jo så EKKEL!!!!!! Herregud, hvordan skal jeg klare å stå opp i morgen tidlig... og se på meg selv i speilet... enda en gang... *grøss* ;o(( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73599-forakt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
agapetos Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 agapetos holder hardt rund deg og hvisker inni i øret ditt: jeg er her for deg, vennen! det er så mye ondskap i verden og vi må takle og leve med den. det er hardt. fryktelig hardt! jeg har også perioder hvor jeg, for å takle, bare spiser. spiser og spiser. ikke til jeg blir mett, men til det er tomt. så finner jeg litt mer å putte i munnen, til kroppen ikke takler mer. klarer sjelden å kaste opp, så jeg sitter igjen med en stor selvforaktsfølelse i hele kroppen. ekle agape som ikke klarer noenting! men jeg tror vi vet at det er feil. jeg tror vi vet at selv om vi skader oss selv, hater kroppen vår, forakter den og mobber den, så tror jeg innerst inne at vi vet at vi er verdifulle, akkurat som alle andre! for det er du! og det er jeg! det kan vi aldri komme bort fra, uansett selvfølelse. jeg tenker på deg, og skulle ønske jeg kunne ta at det vonde fra deg. men du skal se at du en gang kommer sterkt ut av det. en dag skal du sette deg på flyet som fører deg inn til gleden, bort fra den mørke vonde kroken. du har billetten så det er bare å forte seg. du har et fly å rekke! ) sender deg massemasse styrke. tenker på deg og ønsker deg alt godt. mange klemmer, hvis du vil ha, fra agapetos 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73599-forakt/#findComment-364357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Kjære Huufsa, Jeg skal ikke kommentere direkte det du skriver, annet enn at du selvsagt ikke har noen objektiv grunn for å føle det slik. Du er et flott menneske. Det med speilet trenger du heller ikke bekymre deg for - vi er likevel ikke synlige i speil! ;-) (Og jeg har sagt mange ganger at det er farlig for deg å løpe med staur og sølvkuler! *mobber*) Hvilken standard er det du måler deg selv etter? En slags Ideal-Huufsa, som er totalt uoppnåelig for alle og enhver. Et mål som er så høyt at du *må* mislykkes i å nå det hver gang? Er kravene du stiller til deg selv så høye at ingen kan innfri dem (selv om du føler at alle andre gjør det), og så blir du deppa fordi du ikke innfrir dem? Du har kommet veldig langt. Hva med å sette realistiske mål og krav til deg selv? Paven kommer ikke til Hakkebakkeskogen denne uken uansett, så du har god tid på deg før du evt. blir utnevnt som helgen! ;-) *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73599-forakt/#findComment-364368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lelle1365380336 Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Jeg kjenner ikke deg noe godt huufsa, men det jeg har sett er bare positivt. Du er jo en kjempefin person! Jeg tror rett og slett du trenger ett nytt speil jeg.. Ett som kan fortelle deg hvor god du egentlig er.. Stå på lille venn! stor klem! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73599-forakt/#findComment-364653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huufsa Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 agapetos holder hardt rund deg og hvisker inni i øret ditt: jeg er her for deg, vennen! det er så mye ondskap i verden og vi må takle og leve med den. det er hardt. fryktelig hardt! jeg har også perioder hvor jeg, for å takle, bare spiser. spiser og spiser. ikke til jeg blir mett, men til det er tomt. så finner jeg litt mer å putte i munnen, til kroppen ikke takler mer. klarer sjelden å kaste opp, så jeg sitter igjen med en stor selvforaktsfølelse i hele kroppen. ekle agape som ikke klarer noenting! men jeg tror vi vet at det er feil. jeg tror vi vet at selv om vi skader oss selv, hater kroppen vår, forakter den og mobber den, så tror jeg innerst inne at vi vet at vi er verdifulle, akkurat som alle andre! for det er du! og det er jeg! det kan vi aldri komme bort fra, uansett selvfølelse. jeg tenker på deg, og skulle ønske jeg kunne ta at det vonde fra deg. men du skal se at du en gang kommer sterkt ut av det. en dag skal du sette deg på flyet som fører deg inn til gleden, bort fra den mørke vonde kroken. du har billetten så det er bare å forte seg. du har et fly å rekke! ) sender deg massemasse styrke. tenker på deg og ønsker deg alt godt. mange klemmer, hvis du vil ha, fra agapetos Tusen takk for et nydelig svar, agapetos...! En liten lykt ble tent i det mørke.. når jeg leste det du skrev... Mens det triller noen tårer... - så håper jeg så indrelig at det er noe sant i det også... Jeg har lang erfaring i selvforakt... Og denne gangen kom det 'kastet på meg' .. plutselig... - det føles kanskje så intenst.. fordi det faktisk er skjeldnere for tiden. Og det er jo bra... Men det er så voldsomt... *klem* [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73599-forakt/#findComment-364681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huufsa Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 Kjære Huufsa, Jeg skal ikke kommentere direkte det du skriver, annet enn at du selvsagt ikke har noen objektiv grunn for å føle det slik. Du er et flott menneske. Det med speilet trenger du heller ikke bekymre deg for - vi er likevel ikke synlige i speil! ;-) (Og jeg har sagt mange ganger at det er farlig for deg å løpe med staur og sølvkuler! *mobber*) Hvilken standard er det du måler deg selv etter? En slags Ideal-Huufsa, som er totalt uoppnåelig for alle og enhver. Et mål som er så høyt at du *må* mislykkes i å nå det hver gang? Er kravene du stiller til deg selv så høye at ingen kan innfri dem (selv om du føler at alle andre gjør det), og så blir du deppa fordi du ikke innfrir dem? Du har kommet veldig langt. Hva med å sette realistiske mål og krav til deg selv? Paven kommer ikke til Hakkebakkeskogen denne uken uansett, så du har god tid på deg før du evt. blir utnevnt som helgen! ;-) *klem* Kjære Sør ! Målet mitt... - er egentlig å bli et normalt mennenske som det er verd å like... Kanskje har jeg kommet et stykke på vei... - kanskje det har bare vært noe jeg har inbilt meg... - nå vet jeg ikke... Men tusen takk for at du finnes... og at jeg kan kalle deg min venn... *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73599-forakt/#findComment-364692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Kjære Sør ! Målet mitt... - er egentlig å bli et normalt mennenske som det er verd å like... Kanskje har jeg kommet et stykke på vei... - kanskje det har bare vært noe jeg har inbilt meg... - nå vet jeg ikke... Men tusen takk for at du finnes... og at jeg kan kalle deg min venn... *klem* Kjære Huufsa, Du skriver: "Målet mitt... - er egentlig å bli et normalt mennenske som det er verd å like..." Det målet har du oppnådd for lengst! *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73599-forakt/#findComment-364695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huufsa Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 Jeg kjenner ikke deg noe godt huufsa, men det jeg har sett er bare positivt. Du er jo en kjempefin person! Jeg tror rett og slett du trenger ett nytt speil jeg.. Ett som kan fortelle deg hvor god du egentlig er.. Stå på lille venn! stor klem! Tusen takk for svar, lille venn.. Jeg kan jo prøve å skaffe meg et 'tivolispeil'... Uansett: takk for at du tok deg tid til meg... *klemmer* [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73599-forakt/#findComment-364697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
forbrenner Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Tusen takk for et nydelig svar, agapetos...! En liten lykt ble tent i det mørke.. når jeg leste det du skrev... Mens det triller noen tårer... - så håper jeg så indrelig at det er noe sant i det også... Jeg har lang erfaring i selvforakt... Og denne gangen kom det 'kastet på meg' .. plutselig... - det føles kanskje så intenst.. fordi det faktisk er skjeldnere for tiden. Og det er jo bra... Men det er så voldsomt... *klem* [email protected] Kjære deg huufsa. Du er ikke ekkel.Det er noe DU tror/føler. Etter det det jeg kjenner ved deg,er at du er en flott,omtenksom,varm og hjelpende og støttende kvinne. Du støtter så mange her inne,og jeg vet at det betyr mye for de. Du hilser alltid så vennlig på ranglere på meg,det er snilt av deg,ikke alle som gidder hilse på meg. Det er veldig synd du skal ha det slik du har det. Vet hvordan det er å hate seg selv.Jeg gjør det også,veldig sterkt. Vet ikke om disse ordene trøstet noe særlig..Men jeg skriver nå allikavel... *klemmer huufsa litt* hilsen (Ano) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73599-forakt/#findComment-364772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huufsa Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 Kjære deg huufsa. Du er ikke ekkel.Det er noe DU tror/føler. Etter det det jeg kjenner ved deg,er at du er en flott,omtenksom,varm og hjelpende og støttende kvinne. Du støtter så mange her inne,og jeg vet at det betyr mye for de. Du hilser alltid så vennlig på ranglere på meg,det er snilt av deg,ikke alle som gidder hilse på meg. Det er veldig synd du skal ha det slik du har det. Vet hvordan det er å hate seg selv.Jeg gjør det også,veldig sterkt. Vet ikke om disse ordene trøstet noe særlig..Men jeg skriver nå allikavel... *klemmer huufsa litt* hilsen (Ano) Kjære Ano.. tusen takk for fine ord... Det gjør godt på mørke dager. **sender klemmer og styrke tilbake til deg** [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73599-forakt/#findComment-364925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dukkelise Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 hei vennen min. sitter med mamma og tyvlåner maskinen hennes nå.så ditt innlegg og ble så glad over å få kunne sende deg noen ord.Du er stadig i tankene mine. Det du skriver omer så likt mitt vennen.alt er det samme.Jeg har også fått beskjed av en annen lege att jeg må finne meg en annen psykl for jeg knsuer min pskyl.jeg er sterkere enn henne... har ellers ikke nett lengre,men det holder på å ordne seg med alt.sos har lovet fortgang i tinga mine.penger ja. godt å få srkive noen ord til deg. Masse feil her nå,men har ikke tid å rette de:-)) Gode tanker fra meg...dukkelise 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73599-forakt/#findComment-373274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.