Gå til innhold

han røyker


Gjest charliesna

Anbefalte innlegg

Gjest charliesna

...er det god grunn nok til å slå opp?ikke at jeg trenger en unnskyldning for å gjøre det slutt,jeg vil jo ha ham!vil ikke miste ham!og det trenger jeg jo forsåvidt ikke heller,men det er så utrolig irriterende at han røyker! han har prøvd å slutte,mest for min skyld,men og for helsa si skyld.han sier at han vil slutte selv også.

kan jeg forlange at han slutter?har ikke gjort det til nå,det er han som har spurt fordi han vet at jeg hater røyking.men nå har han fått så mange sjanser...han har lovet og lovet at om så og så lenge, da er det slutt med røyken!men hva er vitsen med å love når han ikke kan holde det? avogtil når jeg tror han har sluttet,oppdager jeg plutselig at han har røyka...og så blir jeg så skuffa og sur!jeg kan ikke hjelpe for det!

jeg kan godta at han røyker,bare ikke når han er i nærheten av meg,men samtidig hater jeg tanken på at han i det hele tatt røyker.jeg skjønner bare ikke poenget med å røyke, det er jo ingenting positivt med det!

høres dette helt rart ut?noen som har vært borti lignende situasjoner?jeg har ikke tenkt å gjøre det slutt med ham "bare" pga dette,da burde jeg jo ikke valgt ham i utgangspunktet...men arrrghh...det irriterer:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss Saigon

Jeg har ikke vært i samme sitvasjon som du er i nå, men jeg skjønner deg veldig godt. Sitter ofte og tenker på at jeg ikke har lyst til å finne meg en type som røyker. Blir kvalm av lukta og grøsser bare ved tanken på å måtte kysse en som nettopp har røkt,

Hvis dere bor i lag og han røyker hjemme hos dere setter lukta seg over alt. Selv om du ikke røyker vil det lukte røyk av deg også. Det vil lukte av nyvasket klær, av møbler, Kort sagt det vil lukte av alt som er i et hjem som røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, så skjønner jeg ikke at han orker og gidder å være sammen med deg.

Makan til sutring over en bagatell.

Skriver bare under på MaikenK sitt innlegg og sier "stakkars jævel"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars fyr!

Det finnes jo mange verre ting han kunne ha drevet med enn røyking!

Vær glad du slipper annen elendighet, han kan jo forresten røyke på altanen, hvis dere har.

Men du tåler vel ikke lukta i klærne engang...............

Hilsen.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenåring

SKJERP DEG!

Kutte ut et forhold fordi typen røyker? du kan ikke tvinge han til å slutte!

om du gjør det slutt kun pga. det, så er du jævla dum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I jøsse navn! At han orker å være sammen med deg er mer enn jeg kan forstå. Skjønner du virkelig ikke at du ikke kan forandre et menneske? Eller at det faktisk er vanskelig å stumpe røyken for godt? Med det kjaset ditt hadde jeg pokker ikke giddi og prøvd engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjennomsnittlig

Kanskje er det litt drastisk å gjøre det slutt? Men gjør det du kan for å få han til å slutte. Røykeavvenningskurs eller lignende. Hvis du bor i nærheten av et stort sykehus kan jeg anbefale å ta han med på tur utenfor lungeavdelingen og se på pasientene som sitter der. Den opplevelsen burde få de fleste til å slutte. Folk som ser ut som halvdøde lik, sitter i rullestol med sneipen i munnen. Grusomt.

Ble veldig overrasket over de ulike svarene du fikk på ditt innlegg. Du er langt fra dum om du gjør det slutt med typen. Jeg hadde selv også vurdert å gjøre det slutt med en type som røyka, ikke fordi det lukta, eller at jeg er allergisk. Men røyking er faktisk noe av det dummeste en person kan gjøre.

Lykke til med å få han til å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjennomsnittlig

Helt ærlig, så skjønner jeg ikke at han orker og gidder å være sammen med deg.

Makan til sutring over en bagatell.

Røyking er ingen bagatell, det er etter min mening noe av det dummeste du kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje er det litt drastisk å gjøre det slutt? Men gjør det du kan for å få han til å slutte. Røykeavvenningskurs eller lignende. Hvis du bor i nærheten av et stort sykehus kan jeg anbefale å ta han med på tur utenfor lungeavdelingen og se på pasientene som sitter der. Den opplevelsen burde få de fleste til å slutte. Folk som ser ut som halvdøde lik, sitter i rullestol med sneipen i munnen. Grusomt.

Ble veldig overrasket over de ulike svarene du fikk på ditt innlegg. Du er langt fra dum om du gjør det slutt med typen. Jeg hadde selv også vurdert å gjøre det slutt med en type som røyka, ikke fordi det lukta, eller at jeg er allergisk. Men røyking er faktisk noe av det dummeste en person kan gjøre.

Lykke til med å få han til å slutte.

Det er da vel ikke det folk har sagt heller, men at hun er dum som prøver å forandre han - ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunn nok ril å slå opp fordi han røyker ??????????

Herlighet, kvinne, har du følelser for ham i det hele tatt?

Vurderer å dumpe ham for en slik filleting er jo bort i staur og vegg gale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....hvorfor ble du i det hele tatt sammen med han da, for jeg antar han røyket når du traff han også?

Det er litt typisk oss kvinner - vi blir sammen med en mann, og det første vi gjør er å starte med å forandre han. Etter noen år gjør vi det slutt - med begrunnelsen, "han har forandret seg så, og er ikke lengere slik han var da vi traff hverandre".

Du er kort sagt fjollete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du av en eller annen grunn ble kjempesyk av røyk, kanskje kraftig astme eller noe eller om dere hade unger og samboern din likevel stadig utsatte ungene sine for tykk røyk innendørs hadde jeg forstått din irritasjon men dette...?

Å vurdere å avslutte et forhold fordi man ikke liker at partnern røyker...er ikke det litt vel overdrevent? kanskje er det ikke bare cigarettene som gjør at du ikke " står ut"?

Og at det er farlig for helsen, det vet han nok også selv, men for folk flest er det å slutte kjempevanskelig , jeg synes det er storartet at han faktisk prøver det selv om det mislykkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver bare under på MaikenK sitt innlegg og sier "stakkars jævel"

Som voksent menneske med mange år bak seg i parforhold, er jeg rysta over alle innleggene som mener man ikke kan forandre på" typen, eller ville at han gjø Dr det sjøl - hva det nå måtte være. Det er KLART at man må forandre seg - begge parter - på ganske mange og gjennomgripende måter for å leve et liv sammen. Det tar tid, og krever blod, svette og tåret (og av og til psykologhjelp, samtalehjelp eller hva det måtte være) - men å sette seg på rævva og si at "fy faen, be meg ikke om å forandre meg, for det gjør jeg ikke!" det er bra infantilt). Men så er kanskje ikke modenhetsnivået her i spalta noe å skryte av fra før av, jmfr alle de utrolig barnslige og ekle kommentarene til kroppen til en eller annen mannlig skuespiller som jeg verken veit hvem er eller hvordan ser ut. Konsentrer dere om å skrive litt bedre norsk, dere, rettskrivinga er dere i alle fall ikke født med, slik folk er født med kroppene sine.

Med lite vennlig hilsen i dag,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som voksent menneske med mange år bak seg i parforhold, er jeg rysta over alle innleggene som mener man ikke kan forandre på" typen, eller ville at han gjø Dr det sjøl - hva det nå måtte være. Det er KLART at man må forandre seg - begge parter - på ganske mange og gjennomgripende måter for å leve et liv sammen. Det tar tid, og krever blod, svette og tåret (og av og til psykologhjelp, samtalehjelp eller hva det måtte være) - men å sette seg på rævva og si at "fy faen, be meg ikke om å forandre meg, for det gjør jeg ikke!" det er bra infantilt). Men så er kanskje ikke modenhetsnivået her i spalta noe å skryte av fra før av, jmfr alle de utrolig barnslige og ekle kommentarene til kroppen til en eller annen mannlig skuespiller som jeg verken veit hvem er eller hvordan ser ut. Konsentrer dere om å skrive litt bedre norsk, dere, rettskrivinga er dere i alle fall ikke født med, slik folk er født med kroppene sine.

Med lite vennlig hilsen i dag,

Når vi først er inne på rettskrivning.

Må jeg få lov å påpeke, at det er utrolig slitsomt med så lange setninger som du presterer.

Og at avsnitt lages ved å trykke på "enter" knappen på tastaturet.

Samt at det er greit å trykke "forhåndsvisning" for å rette opp skrivefeil før man sender.

En blidere hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slå opp fordi han røyker virker nokså sært. Det er da hans valg om han vil røyke eller ikke, og det at han sier han vil slutte fordi du har bedt ham om det, er antakelig for å få slutt på maset. Du kan da ikke kreve at han slutter å røyke fordi _du_ syns det er dumt å røyke! Det er _han_ som må synes det for å slutte å røyke.

Jeg vil tro at det ligger andre grunner under som gjør at du vil slå opp, og det med røykinga er noe du irriterer deg over - og som du nå vil bruke som grunn til å dumpe ham. Men _egentlig_ er det bare et påskudd.

Helt ærlig syns jeg det virker latterlig å dumpe noen fordi de røyker!

(nei, jeg røyker ikke lenger selv, men andre må da få røyke om de vil.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyking er ingen bagatell, det er etter min mening noe av det dummeste du kan gjøre.

Men om det er det dummeste en kan gjøre, er jo det hans problem. Det er ikke opp til charliesna å bestemme at kjæresten skal slutte! Ærlig talt, tenk litt, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...