Gå til innhold

Kan noen hjelpe oss ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en jeg er i slekt med som steriliserte seg og "angra" seg etter noen år. Han fikk ta operasjon for å fikse dette og nå har han to unger:)

Legen svarer nok på hvor stor sjangse det er for at det skal lykkes osv. Men jeg vet ivertfall at det er mulig.

Det hadde vært værre om det var en kvinne som skulle fått "reparert" seg etter en sterilisering. Der tror jeg faktisk det er umulig å ordne det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7361-kan-noen-hjelpe-oss/#findComment-36415
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Til M og S.Det går an å skjøte sæd-lederne hans sammen igjen, men sjansen for at det lykkes tror jeg regnes som ca. 50%. Dere bør trolig gå via deres vanlige lege, som kan søke dere til enten offentlig eller privat kirurgisk poliklinikk. Ventetiden på førstnevnte er nok lengre, men det er dyrere privat, trolig ca. 5000kr. Resultatet etter operasjonen sees i mikroskop; eventuelt svømmende spermier.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7361-kan-noen-hjelpe-oss/#findComment-36624
Del på andre sider

Gjest Knut Erik Ånensen, Allmennlege

Jeg har en jeg er i slekt med som steriliserte seg og "angra" seg etter noen år. Han fikk ta operasjon for å fikse dette og nå har han to unger:)

Legen svarer nok på hvor stor sjangse det er for at det skal lykkes osv. Men jeg vet ivertfall at det er mulig.

Det hadde vært værre om det var en kvinne som skulle fått "reparert" seg etter en sterilisering. Der tror jeg faktisk det er umulig å ordne det.

Til nottinghill

Det er ikke helt umulig at kvinner kan få gjennomført en vellykket operasjon og bli gravid igjen etter sterilisering, men oddsene er ikke spesielt store!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7361-kan-noen-hjelpe-oss/#findComment-36797
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...